دانشگاه هایی که از هاروارد و کمبریج پیشی خواهند گرفت

دانشگاه آکسفورد حدود 900 و دانشگاه کمبریج 700 سال قدمت دارند و نام آنها همواره در فهرست برترین دانشگاه های جهان جای داشته است.

اما طی سال های اخیر تحولات زیادی در نظام آموزش عالی جهان روی داده است. مجله Times Higher Education در گزارشی، گروهی متشکل از 53 دانشگاه و موسسه آموزش عالی را معرفی کرده است که از شانس بسیار بالایی برای قرار گرفتن در فهرست برترین دانشگاه های جهان طی سال های آینده برخودار هستند.

در این گروه، دانشگاه هایی از آمریکای شمالی، اروپا، آسیا- اقیانوسیه از جمله موسسه فناوری کالیفرنیا (رتبه 2 جهانی)، امپریال کالج لندن (رتبه 8)، موسسه ETH زوریخ (رتبه 9)، دانشگاه شیکاگو (رتبه 10)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 13)، کالج دانشگاه لندن (رتبه 15)، دانشگاه تورنتو (رتبه 22)، دانشگاه ملی سنگاپور (رتبه 24) دیده می شوند.

برای تهیه فهرست جدید، نمرات اعتباری و استنادی 980 دانشگاه که در آخرین فهرست رتبه بندی دانشگاه های سراسر جهان جای داشتند، در حوزه های مختلف جمع آوری شدند.

"ستارگان قدیمی" از جمله دانشگاه های کمبریج، هاروارد و پرینستون از اعتبار بسیار بالایی در حوزه های مختلف (به ویژه هنر) برخوردار هستند، درحالیکه دانشگاه های نوظهور و جوان تر عملکرد بهتری در رشته های علمی دارند.

این همان مساله ای است که مجله THE از آن به عنوان موسسات محرک و قدرتمند یاد می کند؛ دانشگاه هایی که تحقیقات خروجی آنها استثنایی است، اما دستاورد آنها در نمرات اعتباری منعکس نشده است.

برخی از این دانشگاه ها با دارا بودن دانشکده های پزشکی بسیار قدرتمند و پژوهش های میان رشته ای، باعث ارتقاء چشمگیر نمرات خود در دو بخش موضوعات بالینی و استنادهای پژوهشی شده اند.

نقش این دانشگاه ها در گسترش دانش و ایده های جدید را بسیار حائز اهمیت است؛ رشد چشمگیر این دانشگاه ها به معنای کسب و کارهای جدید، نوآوری، تحقیق و پژوهش های کاربردی و ایجاد شبکه های آکادمیک قدرتمند خواهد بود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا