حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از طرح‌های پژوهشی دانشجویی

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، درباره فعالیت‌های کمیته دانشجویی ستاد گفت: آیین نامه‌های حمایتی در سال جاری توسط ستاد تدوین شده که به موجب آن، کمیته دانشجویی ستاد به منظور ترویج علوم شناختی و افزایش فعالیت‌های دانشجویی در این حوزه، از تشکیل انجمن‌های علمی در دانشگاه های سراسر کشور حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که در این راستا، تفاهم نامه‌هایی نیز میان ستاد و وزارت علوم تحقیقات و وزارت بهداشت امضاء شده است. بنابراین طرح، انجمن‌های علمی مغز و شناخت، بعد از ثبت و شروع فعالیت در دانشگا ها، حمایت ستاد را دریافت می‌کنند.

وی افزود: این انجمن‌ها محدودیتی در نوع رشته دانشگاهی ندارند و بین رشته ای هستند و در واقع به نوعی بازوی ستاد در پیشبرد و ترویج علوم شناختی در دانشگاه ها محسوب می‌شوند.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی یادآورشد: برگزاری کارگاه‌های علمی مرتبط، سمینار و مسابقات دانشجویی، از جمله فعالیت‌های این انجمن‌ها است.

رییس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد که تاکنون در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی ایران و اصفهان، این انجمن‌های علمی تشکیل شده‌اند و هدف ستاد این است که تا پایان سال آتی، 50 انجمن علمی در دانشگاه‌های مختلف کشور تشکیل شود

وی گفت: تاکنون کمیته دانشجویی، از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری حرفه ای حمایت می‌کرد که در اقدامی جدید به منظور شکل گیری پژوهش‌های علمی در دانشگاه‌ها، از طرح‌های پژوهشی دانشجویی نیز حمایت ویژه می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا