همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس ها اردیبهشت 96 برگزار می شود

دبیر اجرایی اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا، اهمیت و حساسیت روزافزون مباحث مرتبط با فناوری ارتباطات همچون موضوع شبکه ملی اطلاعات، شبکه علمی کشور و نقش برجسته مراکز داده در این شبکه ها را یادآور شد.
ایرج مشگ آبادی افزود: همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس ها با هدف شناسایی و پاسخگویی به نیازها و چالش های حوزه های درگیر با فناوری اطلاعات و مراکز داده در قالب امور مشاوره، طراحی، یکپارچه سازی، اجرا، خدمات، نگهداری و ارزیابی تدارک یافته است.
وی درباره جزییات برنامه های این همایش دو روزه توضیح داد: در روزهای برگزاری کنفرانس، علاوه بر ارائه مقالات برگزیده به صورت سخنرانی و پوستر، شاهد برپایی 7 کارگاه آموزشی با حضور استادان ایرانی و خارجی از کشورهای چین و آلمان خواهیم بود.
کارشناس ارشد پژوهشی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: مباحث مربوط به دیتاسنترهای سبز (مراکز داده سبز)، سرویس های مراکز داده و سیستم های ذخیره سازی و پردازش اطلاعات توسط استادان خارجی در کارگاه های آموزشی این همایش ارائه خواهد شد.
وی یادآور شد: استادان و صاحبنظران ایرانی حاضر در کارگاه های اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس ها نیز دستاوردها و یافته های علمی حوزه های مختلف همچون سیستم های مخابراتی، رایانش ابری، سیستم های کامپیوتری، کامپیوترهای سریع با پردازش بالا و سیستم های موبایل را به شرکت کنندگان آموزش خواهند داد.
مشگ آبادی خاطرنشان کرد: در دو برگزاری کنفرانس همچنین چهار نشست تخصصی پیرامون 'چالش مراکز داده های استانی و دولتی'، 'رویکرد مخابرات و شبکه تلفن همراه'، 'رویکرد بانک ها در حوزه مراکز داده' و 'شبکه علمی کشور' با حضور مسوولان، تصمیم گیران و تصمیم سازان این عرصه برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: در حوزه زیرساخت، زیرشاخه های متنوعی همچون مکان یابی و طراحی ابنیه، سامانه های توزیع انرژی، سامانه های پایش و کنترل یکپارچه شرایط محیطی، سامانه های امنیت فیزیکی، زیرساخت فیزیکی شبکه، معماری و طراحی تجهیزات فعال شبکه، مدیریت بحران، تداوم کسب و کار به بحث و بررسی گذاشته می شود.
مشگ آبادی افزود: محققان حاضر در این همایش در حوزه سرویس های مراکز داده نیز به بررسی و معرفی انواع سرویس های اطلاعاتی، سرویس های پردازشی و ذخیره سازی، سرویس های چند رسانه ای، سرویس های مدیریتی، سرویس های رایانش ابری، سرویس های زیرساختی و سرویس های امنیتی خواهند پرداخت.
به گفته وی در حوزه مدیریت و استراتژی نیز مباحث مربوط به ضوابط و مقررات و استانداردهای مراکز داده، ممیزی و ارزیابی مراکز داده، اقتصاد مقاومتی، چالش های کسب و کار مراکز داده در کشور در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و تحت تایید و حمایت پایگاه تخصصی سیویلکا برگزار می شود.
علاقه مندان جهت ثبت نام، حضور و ارائه مقاله در همایش و شرکت در کارگاه های برگزار شده می توانند به نشانی وبگاه همایش www.dc-conf2017.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا