وعده ایلان ماسک برای حل بحران انرژی استرالیا

افزایش چشمگیر قیمت ها در کنار قطع برق های اخیر، ایالت استرالیای جنوبی را در شرایط نامساعدی قرار داده است. علاوه براین، فضای سیاسی در این ایالت اجازه حل این مشکل را نمی دهد؛ تعطیلی اخیر دو نیروگاه زغال سنگ سوز منجر به افزایش قیمت عمده فروشی به 14 هزار دلار در هر مگاوات ساعت (MWh) شده است.

لیندون ریو، مدیر بخش انرژی و از بنیانگذاران شرکت تسلا در مصاحبه با روزنامه استرالیایی Financial Review مدعی شد که این شرکت می تواند مشکل رو به رشد انرژی در جنوب استرالیا را در کمتر از 100 روز حل کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، علاوه بر حمایت از ادعای ریو، عنوان کرده که درصورت حل نشدن مشکل انرژی جنوب استرالیا در مدت زمان تعیین شده، خدمات را به صورت کاملا رایگان به این منطقه ارائه خواهد کرد. طرح پیشنهادی وی، احداث تأسیسات ذخیره سازی بزرگ انرژی است که البته چندان مشابه آنچه تسلا اخیرا در کالیفرنیا احداث کرده است، نخواهد بود. تسلا مدت زمان احداث و راه اندازی این مرکز را 90 روز اعلام کرده است.

درصورتیکه ماسک قادر به تحقق وعده پیشنهادی خود باشد، تصمیم دارد که این خدمات را با هزینه 250 دلار در هر کیلووات عرضه کند که هزینه کل سیستم حدود 250 میلیون دلار خواهد بود که برای این سیستم بسیار مقرون به صرفه است.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: digitaltrends

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا