حقوق شهروندی وارد دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری ایسنا، الهام امین‌زاده در حاشیه امضای یک تفاهمنامه بین دستیار رئیس‌جمهور و استاندار سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار واحد درسی مرتبط با حقوق شهروندی از ترم آینده برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی پیش‌بینی شده است. علاوه بر این گذراندن این واحدها برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز الزامی شده است.

وی از پیش‌بینی دوره‌های آموزشی غیررسمی برای معلمان، کارکنان و…در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: دوره‌هایی برای معلمان پرورشی مدارس نیز پیش‌بینی شده است.

وی بر لزوم معرفی منشور حقوق شهروندی و آگاهی‌بخشی در خصوص آن تاکید و اظهار کرد: این مهم در قالب نشر مجلات و نشریات و کتاب‌های مختلف، استفاده از ظرفیت‌های هنرهای مختلف و از جمله تئاتر و…انجام خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص انتقاد برخی به منشور حقوق شهروندی که متعقدند این منشور گزیده‌ای از مواد قانون اساسی است، گفت: ما هیچ‌گاه مدعی این‌که قانون جدیدی تصویب کردیم نبودیم بلکه تلاش ما این است که از ظرفیت‌های قوانین در راستای تامین حقوق مردم استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «مردم باید خود به ترویج مواد این منشور کمک کنند» تصریح کرد: دولت به منشور حقوق شهروندی به مثابه یک استراتژی مداوم نگریسته و بر اجرای حقوق شهروندی اصرار دارد.

وی با بیان این‌که «این منشور ظرفیت بسیار بالایی دارد» گفت: مردم اگر به اجرای یک قانون هم انتقاد داشته باشند درصورتی که شمار افراد متقاضی برای تغییر آن ماده قانونی به یک حدنصاب مشخص برسد این پیشنهاد مردمی در دولت تبدیل به لایحه شده و از طریق مجلس برای تغییر قانون تلاش می‌کنیم.

امین‌زاده با اشاره به سفر امروز خود به سمنان گفت: امروز چند اتفاق مهم در خصوص اجرایی شدن منشور اتفاق افتاد؛ نخست این‌که استان سمنان رسما به عنوان استان پایلوت معرفی و عملیات اجرایی طرح منشور حقوق شهروندی رسما آغاز شد. دوم این‌که سامانه حقوق شهروندی استان سمنان به عنوان اولین سامانه این منشور رونمایی شد و شهروندان از امروز می‌توانند از مزایای این منشور بهره‌مند شوند. همچنین یک تفاهمنامه مشترک بین نهاد ریاست جمهوری و استانداری سمنان برای معرفی منشور و آگاهی‌بخشی به مردم امضاء شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا