مایکروسافت حجم فایل‌های به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را کاهش خواهد داد

به گزارش سیناپرس به نقل از faceit، طرفداران ویندوز و کاربرانی که همواره جدیدترین به‌روزرسانی‌های ویندوز را دریافت می‌کنند، در انتظار آن هستند تا به‌روزرسانی جدید مایکروسافت را دریافت کنند. مایکروسافت اعلام کرده است به‌روزرسانی جدید موسوم به Creators Updates را در فصل بهار عرضه خواهد کرد. مایکروسافت برای آن‌که کاربران در زمان دانلود به‌روزرسانی‌های آتی با مشکل خاصی روبرو نشوند تصمیم گرفته است حجم به‌روزرسانی‌هایی که در آینده عرضه خواهند شد را کاهش دهد تا به این شکل در اینترنت مصرفی کاربران صرفه‌جویی به عمل آید.

مایکروسافت از دسامبر سال گذشته میلادی از مکانیزم ویژه‌ای موسوم به پلتفرم به‌روزرسانی یکپارچه (UUP) سرنام Unified Update Platform برای ارائه به‌روزرسانی‌ها استفاده کرده است. این پلتفرم ویژه به میزان قابل توجهی اندازه فایل‌ها را کاهش داده است. ویژگی فوق "بسته‌های دانلودی تشخیص‌دهنده" نام دارند. در اصلاح فنی شما فقط آن چیزی که به نام نیاز دارید را دانلود می‌کنید. یک دانلود تشخیصی، فایل‌هایی که از قبل روی سیستم شما وجود دارند را مورد بررسی قرار داده و از آن فایل‌ها برای ساخت مجدد نسخه جدیدی استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد این‌کار به سادگی انجام می‌شود، اما لورا باتلر از مایکروسافت به این نکته اشاره می‌کند که انجام این‌کار فرآیند ساده‌ای نیست، به واسطه آن‌که قدمت بعضی از کدها و وصله‌هایی که امروزه در ویندوز وجود دارند به بیش از یک دهه می‌رسد. برای عرضه یک به‌روزرسانی بزرگ همچون Creators Updates شما هنوز هم باید بیلد کامل را دانلود کنید، اما به‌روزرسانی‌های بعدی به میزان قابل توجهی کوچک‌تر خواهند بود. بیل کاراگونیس رییس بخش مدیریت برنامه‌ها می‌گوید: «اندازه و حجم به‌روزرسانی‌های آتی در حدود 35 درصد کوچک‌تر خواهند شد.»

بدون شک این خبر برای ویندوز اینسایدرها خوشحال کننده خواهد بود که بسته‌های کم حجم‌تر را دانلود کنند، اما این احتمال وجود دارد که در درازمدت کاربران به طور مداوم مجبور باشند به‌روزرسانی‌ها را دانلود کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا