جهش علمی امروز کشور مدیون دانشمندانی مانند دکتر ابراهیم‌زاده است

در این مراسم دکترمحسن شریفی، مدیر کل دفترسیاستگذاری وبرنامه ریزی امورپژوهشی وزارت علوم و رئیس انجمن زیست شناسی ایران طی سخنانی اظهارداشت: دکتر ابراهیم‌زاده، کانون دلگرمی کلیه دوستداران علم زیست‌شناسی است.

وی افزود: محور اصلی اقدامات دکتر ابراهیم‌زاده، معلم بودن و استادبودن است. به عنوان یک پژوهشگر می‌گویم که دکتر ابراهیم‌زاده همواره سعی دارند که دانشجویان را خلاق و پژوهشگر تربیت کنند.

رئیس انجمن زیست شناسی ایران تأکید کرد: در حوزه‌های اجرایی، ایشان همواره صمیمیت را در کنار سایر مؤلفه‌های مدیریتی مدنظر قرار می‌دهند.

در ادامه مراسم دکتر رحیمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز در سخنانی گفت: دکتر ابراهیم‌زاده، عمر خود را برای مسائل علمی سپری کرده‌اند و دانشجویان موفق زیادی را تربیت کرده‌اند.

وی افزود: موفقیت دکتر ابراهیم‌زاده بیش از مقالات و کتاب‌هایشان، مرهون شخصیت نمونه ایشان و وارستگی وی است و همین وارستگی باعث شد ایشان چهره ماندگار شوند.

دکتر رحیمیان تأکید کرد: علم آن است که عالم را به معلوم رساند. عالمی که صاحب علم را می‌بیند، صاحب علم حقیقی است و به نظرم دکتر ابراهیم‌زاده صاحب واقعی علم را دیده‌اند.

وی افزود: من به دانشگاه تهران تبریک می‌گویم که چنین عنصری در این دانشکده پرورش یافته و قطعاً دانشجویان ایشان از توسعه‌دهندگان علم در کشور خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر پزشک، رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران نیز در سخنانی گفت: من دکتر ابراهیم‌زاده را در سه بُعد مرد علم، اخلاق و عمل می‌بینم. اخلاق والا و نیکوی ایشان باعث می‌شود که خاطرات خوبی از دکتر ابراهیم‌زاده در ذهن مرور کرد. ایشان انسانی وارسته و اخلاق‌مدار هستند.

دکتر پزشک گفت: در بُعد علمی هم ایشان بیش از ۲۲۰ مقاله علمی و ۹ کتاب تألیفی دارند به مرحله عضو پیوسته فرهنگستان علوم رسیدن، کار آسانی نیست که دکتر ابراهیم‌زاده به آن رسیده‌اند.

وی تأکید کرد: دکتر ابراهیم‌زاده نه فقط اخلاق‌مدار و عالم هستند بلکه یک نیروی اجرایی کارآمد هم هستند. من به وجود چنین دانشمند برجسته‌ای افتخار می‌کنم.

دکتر زینلی رئیس دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران هم با بیان اینکه نیروهای انسانی متخصص مهم‌ترین داشته‌های هر کشوری است، گفت: زیست‌شناسی بیشترین موفقیت خود را مدیون بزرگانی از جمله دکتر ابراهیم‌زاده است.

وی افزود: آزمایشگاه فیزیولوژی گیاهی که توسط دکتر ابراهیم‌زاده بنیان‌گذاری شد، هم‌اکنون جزو بهترین آزمایشگاه‌هاست.

دکترزینلی گفت: امیدوارم رویه بزرگداشت استادان علمی ادامه یابد تا استادانی مانند دکتر ابراهیم‌زاده الگوی دانشجویان جوان باشند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم دکتر نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران و دکتر داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم نیز در خصوص خدمات علمی دکتر ابراهیم‌زاده سخنرانی کردند.