امکان ذخیره 35 میلیون موزیک‌ روی تراشه‌ای به ابعاد کارت اعتباری

به گزرش ایسنا، قبل از این موفقیت حداقل مقیاس قابل ذخیره اطلاعات محدود به مولکلول بود اما با استفاده از دستاورد جدید محققان IBM مبنی بر قابلیت ذخیره یک بیت اطلاعات بر روی یک اتم، امکان ذخیره کردن تمام 35 میلیون موزیک‌ موجود در سرورهای شرکت اپل بر روی یک تراشه به اندازه یک کارت اعتباری وجود دارد.

برای ذخیره اطلاعات روی یک اتم باید از نوعی حسگر موسوم به رزونانس الکترون-اسپین(ESR) حاوی یک اتم آهن استفاده شود تا فرایند هدایت الکترون‌ها و ترکیب با اتم آهن به منظور شناسایی میدان مغناطیسی به صورت مستقیم و با حساسیت بیشتری صورت پذیرد.

پس از ساخت حسگر اتمی تشخیص میدان مغناطیسی، اطلاعات بر روی اتم‌های عنصر کمیاب اما با خواص ویژه هولمیم ذخیره می‌شود. فلز هولمیم به گروهی از عناصر کمیاب پوسته زمین تعلق دارد که دارای خواص مغناطیسی بسیار بالایی هستند.

پس از محقق شدن فرایند شناسایی میدان مغناطیسی اتم‌های هولمیم(شمال و جنوب) از طریق اتم آهن، در مرحله بعد ذخیره اطلاعات به صورت صفر و یک بر اساس منطق دیجیتال انجام می‌شود.

مهمترین ویژگی اتم‌های هولمیم در فرایند ذخیره اطلاعات، پایداری میدان مغناطیسی در تمام شرایط حتی در مواقع ناپایداری و حذف میدان مغناطسی است. با توجه به ثبات جهت چرخش اتم‌های هولمیم شرایط لازم برای ذخیره پایدار و همیشگی اطلاعات مهیا می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا