پایان کابوس ترافیک

به‌گزارش دانشمند آنلاین ، شرکت ایرباس به‌تازگی از طرح مفهومی جدیدش که می‌تواند به‌نوبه خود پایان تحمل ترافیک باشد، رونمایی کرد. Pop.Up که نام این محصول مفهومی است در واقع حاصل همکاری میان ایرباس و Italdesign، شرکت طراحی و مهندسی مستقر در ایتالیا است و در نمایشگاه بین‌المللی موتور در ژنو به نمایش جهانیان درآمده ‌است.

اتاقک این خودرو شامل دو کپسول دونفره است که عملکردش مانند یک خودرو است و می‌تواند مسافران را جابه‌جا کند با این‌تفاوت‌که در هنگام شلوغی جاده‌ها قادر است به‌صورت عمودی پرواز و در هوا و بالای سر خودروهای دیگر حرکت کند. هنگامی‌که مسافران به مقصد برسند هر دو کپسول هوایی و زمینی به جایگاه شارژ مخصوصشان بازمی‌گردند جایی‌که باید منتظر بمانند تا مسافر بعدی از آنها استفاده کنند.

مسافران به‌راحتی می‌توانند با یک اپلیکیشن همراه، سفرشان را رزرو کنند و سیستم به‌طور خودکار بر اساس تنظیم زمان، حجم ترافیک، هزینه و درخواست‌های دیگران مسافران بهترین گزینه حمل و نقل را پیشنهاد می‌دهد. با استفاده از این اطلاعات،   Pop.Up مواردی را که نشان می‌دهند سفر زمینی، هوایی یا هر دو برای سفر مناسب است، دسته‌بندی می‌کند.

کپسول دونفره که هرزمان بخواهید در مکان موردنظر جمع می‌شود، شامل بدنه‌ای از فیبر کربن است که ۲/۵ متر طول، ۱/۴ متر ارتفاع و ۴/۸متر عرض دارد. همچنین با جفت‌شدن کپسول‌های زمینی قابلیت تبدیل‌شدن به خودرویی را دارد که با باتری شارژ می‌شود و تا ۱۰۰کیلومتر مسافت را در یک‌بار شارژشدن می‌پیماید. کپسول چهره مسافران را برای تایید صحت اسکن می‌کند و همچنین می‌تواند روی صفحه نمایشی برای مسافران میزان مسیر را نشان دهد. به‌گفته ایرباس برای سفر در کلان‌شهرها با حجم بالای ترافیک کپسول  از اتاقک زمین جدا می‌شود و با یک اتاقک هوایی ۴/۴تا ۵ متری که با ۸ ملخه حرکت می‌کند.

جورج استالوش مدیر اجرایی شرکت ایتال‌دیزاین می‌گوید: «امروزه خودروها بخش عمده‌ای از محیط‌ زندگی ما را می‌سازند. اگر شما بخواهد یک خودروی شهری برای آینده طراحی کنید خودروهای سنتی نمی‌توانند به‌تنهایی راه‌حل مناسبی برای شهرهای بزرگ و مهم باشند از این‌روی، باید که زیرساخت‌های پایدار و هوشمند، اپلیکیشن‌ها، سیستم‌های قدرتی، برنامه‌ریزی شهری، مفاهیم اجتماعی و مواردی از این دست را مورد مطالعه قرار دهید..»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا