دستیار هوشمند گوگل

به گزارش سیناپرس به نقل از techera، دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant) مدل پیشرفته و اصلاح‌شدهٔ گوگل ناو (Google Now) است که در گوگل I/O سال ۲۰۱۶ عرضه شد. تفاوت اساسی بین دستیار هوشمند گوگل و گوگل ناو در مکالمه‌ای بودن بیشتر دستیار گوگل است. برای مثال فرض کنید که راجع به بیب روث (مشهورترین بازیکن تاریخ بیسبال آمریکا) صحبت می‌کنید. با گوگل ناو فهرستی از سوالات پیش روی شما قرار خواهد گرفت؛ مثلا ” بیب روث برای چه تیم هایی بازی می‌کرد؟ “، ” بیب روث چند ضربه ایستگاهی را در زمان بازی خود داشت؟ “، ” بیب روث در چه پستی در زمین بازی می‌کرد؟ “؛ اما با دستیار گوگل این شما هستید که این سوالات را می‌پرسید و جواب‌ها را دریافت می‌کنید. تغییر را متوجه شدید؟

در حالی که این ویژگی در اصل برای گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال و برنامه پیام رسانی Allo طراحی‌شده بود، اکنون برای دستگاه‌های دارای اندروید مارشمالو یا بالاتر نیز در دسترس خواهد بود. این بدین معنی است که ۳۲ درصد از دستگاه‌های اندرویدی قادر به استفاده از دستیار هوشمند گوگل خواهند بود که چیزی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دستگاه اندروید را شامل می‌شود.

ورژن جدید گوگل نیز برای اندروید ویر ۲.۰، گوگل هوم و اندروید تی‌وی در دسترس خواهد بود. همان طور که در مراسم معرفی گوشی پرچمدار جدید ال جی گفته شده است، ال جی جی ۶ اولین دستگاه غیر پیکسلی خواهد بود که به‌محض انتشار، دستیار هوشمند دیجیتال گوگل برای اندروید از آن استفاده خواهد کرد.

این آپدیت‌ها نیاز به تایید از طرف تولیدکنندگان تلفن و کمپانی‌ها ندارند. فعال کردن دستیار گوگل مانند روشن کردن گوگل ناو است و تنها با نگه‌داشتن دکمه هوم برای چند ثانیه قابل استفاده خواهد بود و کاربر می‌تواند با دستور صوتی آنچه را که مد نظر دارد از دستیار هوشمند خود بخواهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا