فورد سرمایه گذاری جدید خود را آغاز کرد

 به گزارش ایران استارت آپ ،این خودرو ساز مالکیت اکثریت سهام هوش مصنوعی آرگو که واقع در پیتسبورگ پنسلوانیا است را به خود اختصاص داده است که به وسیله اعضای سابق گوگل و اوبر یعنی برایان سلسکی و پیتر رندر در مورد ماشین های بدون راننده ایجاد شده بود . در ادامه این استارت آپ قرار شده است که یک پلتفرم نرم افزار جدید را برای هدایت تمام خودکار وسایل نقلیه را مورد توسعه قرار دهد ، که اتتظار می رود تا سال ۲۰۲۱ توسعه آن به پایان برسد .

سلسکی ، مدیر عامل شرکت آرگو است ، که قبلا به عنوان مدیر توسعه سخت افزاری خودروهای بدون راننده در گوگل فعالیت داشته است . رندر ، مدیر عامل شرکت کو است ، که پیش از این مهندس ارشد اوبر بوده است . هر دوی این افراد فارغ التحصیل مرکز ملی مهندسی رباتیک کارنگون ملون است .

فورد گفته است که این سرمایه گذاری سبب شده است که ماشین های بدون راننده بنوانند جایگاه بهتری را در آینده نزدیک در بازار به خود اختصاص دهند . تیم هوش مصنوعی آرگو در ابتدا بر روی بر روی پشتیبانی از توسعه خودرهای مستقل فورد و محصولاتی موثر تمرکز کرده بود ، اما ممکن است در آینده نگاهی به صدور مجوز این فناوری به سایر شرکت ها داشته باشند .

مهندسان و تیم روباتیک آرگو با یکدیگر بر روی توسعه سیستم راننده مجازی فورد کار می کنند ، و آن را به عنوان “نرم افزار یادگیری ماشینی که می تواند به عنوان مغز وسایل نقلیه عمل کند توصیف می کنند”. تا پایان امسال ، آرگو انتظار دارد تا تعداد کارکنانش بیشتر از ۲۰۰ نفر در دفتر مرکزی پیتسبورگ و در محل هایی نزدیک به سیلکون ولی و دیترویت باشند .

“دهه بعدی به ماشین های خودکار بدون راننده اختصاص پیدا می کند ، و وسایل نقلیه مستقل دارای تاثیری چشمگیر بر روی جامعه ای مانند خط مونتاژ فورد خواهد داشت و سبب تفاوت این خط تولید نسبت به ۱۰۰ سال گذشته می شود. ” مدیر عامل فورد و مدیر عامل مارک فیلد در بیانه ای گفته اند “همانطور که فورد در حال گسترش خودش به عنوان یک شرکت خودرو و وسایل نقلیه است ، ما باور داریم که سرمایه گذاری در هوش مصنوعی آرگو سبب ایجاد ارزش قابل توجهی برای سهامداران ما خواهد شد زیرا این سرمایه گذاری سبب رهبری فورد در زمینه فناوری خودروهای بدون راننده در بازار در آینده ای نزدیک خواهد شد و ایجاد این فناوری ما را قادر می سازد که در اینده مجوز آن را به سایر شرکت ها نیز ارائه کنیم.”

سال گذشته ، فرد به همراه یک گروه دیگر اقدام به سرمایه گذاری ۶ . ۶ میلیون دلاری بر روی نقشه های عمرانی کرد ، نقشه های عمرانی اسم یک استارت آپی است که بر روی نرم افزاری جهت نقشه برداری به کمک هوش مصنوعی برای ماشین های فاقد راننده فعالیت می کند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا