پایان ترافیک های سنگین با تاکسی مفهومی ترانسفورمر

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، به واقع، این سیستم مدولار که Pop.Up نامیده می شود، از یک کپسول با ظرفیت حمل دو سرنشین تشکیل شده است که به صورت یک خودرو عمل می کند، اما زمانی که خیابان ها خیلی شلوغ باشند، توسط یک وسیله نقلیه هوایی به صورت عمودی از زمین بلند شده و در آسمان حمل می شود تا به مقصد مسافران برسد و بعد دوباره به صورت عمودی بر زمین فرود می آید.
Pop.Up حاصل همکاری دو شرکت ایرباس و 'ایتال دیزاین' یک شرکت طراحی و مهندسی در ایتالیا است و در نمایشگاه بین المللی موتور در ژنو ارائه شد.
براساس مفهوم ارائه شده، مسافران برای استفاده از Pop.Up به سادگی می توانند سفر خود را با استفاده از یک اَپ رزرو می کنند و این سیستم به طور خودکار بهترین گزینه حمل و نقل را بر اساس زمان و تراکم ترافیک، هزینه ها و تقاضاها، ارائه می دهد.
Pop.Up با استفاده از این اطلاعات فهرست گزینه هایی را که احساس می کند برای سفر متقاضی اعم از زمینی، هوایی و یا ترکیبی از هر دو منطقی هستند، تهیه می کند.
این کپسول دارای یک بدنه از جنس فیبر کربنی به طول 8.5 فوت (2.6 متر)، به ارتفاع 4.5 فوت (1.4 متر) و عرض 16 فوت (4.8 متر) است و این قابلیت را دارد که با اتصال به یک مدول زمینی به خودرویی تبدیل شود که با باتری کار می کند و می تواند با یک بار شارژ 62 مایل (100 کیلومتر) را طی کند.
اما زمانی که مسافر در ترافیک قرار می گیرد، می تواند وسیله نقلیه هوایی را درخواست کند که در پی ان، وسیله نقلیه هوایی به کپسول متصل می شود، آن را به صورت عمودی از زمین بلند و حمل می کند و پس از رسیدن به مقصد، کپسول را به صورت عمودی بر زمین فرود می آورد.
زمانی که مسافران به مقصد می رسند، وسیله نقلیه هوایی و مدول زمینی هر دو به ایستگاه های شارژ که برای آنها اختصاص داده شده است، باز می گردند و منتظر می مانند تا توسط مشتریان بعدی فرا خوانده شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا