کاهش اتلاف انرژی ساختمان‌ها با شیشه‌های کم گسیل

به گزارش ایسنا، نشست تخصصی «نقش شیشه‌های کم گسیل (LOW-E) در کاهش مصرف انرژی ساختمان» به همت یکی از شرکت‌های صنعتی دانش بنیان و با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با حضور ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.

ممانعت از ورود پرتوهای مضر UV، افزایش آسایش حرارتی ساکنین تامین روشنایی، عایق روشنایی و ‌عایق صوتی، کاهش اتلاف انرژی و ‌ایجاد امنیت از مهمترین مزایای استفاده از این نوع شیشه‌ها در ساختمان‌ها است.

در این نشست علاوه بر ارائه مزایای شیشه‌ها کم گسیل تولید داخل نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی و شیشه‌های دوجداره معمولی، به بررسی راه‌های توسعه بازار این محصول، همفکری در زمینه تدوین استانداردهای اجباری برای استفاده از این محصول و بررسی تاثیر شیشه‌های کم گسیل بر مصرف انرژی در ساختمان بحث و تبادل نظر شد.

دکتر شکرچی زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اهمیت این نوع شیشه‌ها، گفت: در حوزه کاهش و مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌ها، تغییر ضخامت در شیشه امکان پذیر نبود در صورتی که شیشه‌های کم گسیل علاوه بر تغییر ضخامت، محدودیتی در استفاده از نور طبیعی ندارند.

وی با ابراز خرسندی از امکان تولید شیشه‌های کم گسیل در داخل کشور، افزود: با توجه به تولید محصولات شیشه کم گسیل در داخل کشور و قیمت بسیار پایین آن در مقایسه با محصولات خارجی، این مرکز لازم دانسته در جهت معرفی این محصول و تلاش در جهت ارتقای هرچه بیشتر کیفیت و تنوع بخشی به آن، فعالیت‌های لازم را انجام دهد.

مهندس زجاجی، رییس انجمن شیشه ایران نیز در این نشست به ارائه گزارشی در خصوص «وضعیت شیشه در ایران و جهان» پرداخت و یادآور شد: در حدود ۵ هزار نفر در زمینه تولید شیشه در کشور مشغول به فعالیت هستند که نوع مالکیت واحدهای تولیدی به صورت صددرصد خصوصی است. این واحدهای تولیدی در ۶ استان کشور مستقر هستند و فروش سالیانه بیش از هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا