دانشگاه کردستان مسئول کارگروه ملی همکاری‌های بین المللی با اقلیم کردستان

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری ایسنا، عبدالله حسن زاده در همایش اهمیت بین المللی سازی آموزش عالی در ایران که با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان در محل سالن اجلاس دانشکده علوم پایه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه کردستان هم اکنون مسئول کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های بین المللی با اقلیم کردستان عراق است .

وی افزود: مدیریت روابط بین الملل دانشگاه کردستان با ابلاغیه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در جهت گسترش ارتباطات و مراودات علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های مهم و تراز اول دنیا در تلاش برای تقویت این موضوع است .

حسن زاده با اشاره به اینکه تهیه و تنظیم پیش نویس قراردادها و موافقت نامه بخشی از وظایف مدیریت روابط بین الملل است، گفت: تهیه و پیشنهاد طرح‌ها و پروژه‌های بین المللی دانشگاه و اقدام لازم در جهت اجرایی کردن آن و هماهنگی برای انجام بازدیدهای علمی از دیگر وظایف ماست .

مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان افزود: هم اکنون 42 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند و از امکانات دانشگاه بهره می‌برند .

وی اظهار کرد: تاکنون امضای تفاهم نامه با 7 دانشگاه عراقی، 5 دانشگاه ایرانی و 2 دانشگاه ژاپنی در دستور کار بوده و اجرای فعالیت‌های پژوهشی، تبادل مطالب آموزشی، تشکیل دوره‌های مشترک و تبادل دانشجو از محورهای این تفاهم نامه‌ها بوده است .

مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان بیان کرد: پروژه بین المللی سازی نظام آموزش عالی در ایران با حضور 9 دانشگاه ایران و اروپا، از جمله دانشگاه‌های اسپانیا، اتریش و اسکاتلند با قدرت اجرایی می‌شود .

وی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه کردستان خواست، محور برنامه‌های خود را بر توسعه روابط فی مابین دانشگاهی در کشور و منطقه پایه گذاری کرده و اهمیت این موضوع را درک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا