تولید نانورنگی برای کاهش شدت ورود امواج الکترومغناطیسی به منازل

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر علی زینلی، محقق طرح درباره این رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیسی اظهار کرد: با توجه به گسترش آلاینده‌های نوین ناشی از سبک زندگی  و ایجاد عوارض بر روی بدن، یکی از معضلات امروزه بشر ایمن‌سازی و کاهش میزان آلاینده‌ها است.

وی افزود: در واقع امروزه آلودگی امواج الکترومغناطیس مانند موبایل، تلفن‌های بی‌سیم، مودم‌های وای فای منازل شخصی و همسایگان و دکل‌های مولد امواج در خارج از ساختمان، پیرامون ما را احاطه کرده است.

زینلی ادامه داد: رنگ نانویی ضد امواج یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب امواج الکترومغناطیس بوده و می‌توان از آن بر روی سطوح ساختمانی با لایه‌های نازکتری استفاده کرد و شدت ورود امواج الکترومغناطیس خارجی را کاهش داد.

محقق طرح با بیان اینکه این رنگ را از مشابه خارجی بازسازی کرده و نانوذرات را با گرافیت انبساط‌یافته عامل‌دار کردیم، تصریح کرد: این طرح با استفاده از تکنولوژی و ذرات نانویی توانسته بیشترین راندمان شیلدینگ امواج در دنیا را بدست آورد؛ به گونه‌ای که میانگین این راندمان‌ها از 30 تا 40 دسی‌بل است، اما راندمان رنگ تولیدی ما تا 70 دسی‌بل هم بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این رنگ 99 درصد ضد امواج الکترومغناطیس است،‌ گفت: در واقع با استفاده از این رنگ می‌توانیم محیط اتاق را واکسینه کرده و شدت امواج را کاهش دهیم.

زینلی با گلایه از عدم حمایت متولیان امر از این اختراع،‌ گفت: تمام هزینه‌های این اختراع توسط خودمان تامین شد و فرایند ساخت این رنگ حدود یک سال و نیم طول کشید. محقق طرح از عرضه این رنگ به بازار در اردیبهشت‌ ماه سال آینده خبر داد.

رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیسی حائز رتبه اول اختراع دانشجویی در اولین همایش روز فناوری سلامت شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا