صید ماهی پادار

یکی از مشهورترین تئوری‌ها در زمینه ورود حیات از دریا به خشکی این است که موجودات دریایی ابتدا بنا براجبار مجبور به زندگی همزمان در آب و خشکی شدند و موجودات دو زیست پدید آمدند. سپس این موجودات دو زیست بودند که اعضایی مثل پا و شش را توسعه دادند. اما نظریه دیگری هم می‌گوید برخی از موجودات دریایی یا دو زیست ابتدا دارای اعضایی مثل پا و شش شدند و سپس بنا بر اینتخاب و به دلیل موقعیت بهتر به زندگی در خشکی روی آوردند. حالا اما یک ماهی در آب‌های استرالیا صید شده است که دارای پا است. این که یک موجود آبزی دارای عضوی مثل پا شده است بسیار عجیب است.

 

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری مهر؛ ماهی عجیبی در یکی از مرزهای دریایی استرالیا کشف شده که به آن هیبرید «ماهی میگو » می گویند. این هیبرید مرموز از ماهی و میگو شبیه موجودات باستانی و در حقیقت نوعی خروسک ماهی است. صیادان آن را در مکانی نزدیک مرز دریایی داورین (میان استرالیا و اندونزی) در عمق ۳۰ متری یافته اند.

 

 این ماهی شاخ دار صیادان را بسیار متعجب کرد. گونه های دیگری از خروسک ماهی با چنین فلس و شاخ هایی در اعماق آب های مناطق استوایی زندگی می کنند. جالب آنکه این ماهی برخلاف گونه های دیگر خروسک ماهی، پا دارد  و به وسیله آن کف اقیانوس راه می رود. این ماهی عجیب با استفاده از باله های ضخیم و قدرتمند خود به جای شنا کردن، کف اقیانوس آرام آرام حرکت می کند. خروسک ماهی یکی از ۴۵ گونه نادر ماهی های خانواده Peristediidae است

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا