گزارش تصویری از رها سازی سه هزار ماهی خاویاری در چین

ماهیان خاویاری چینی (Chinese sturgeon) از خانواده Acipenseridae گروهی از ماهیان هستند که در معرض خطر انقراض قرار داند . قابل توجه است که این ماهیان از لحاظ تاریخی ماهی مهاجر در چین ، ژاپن و شبه جزیره کره هستند اما بر اثر شکار زیاد و از دست رفتن بسیاری از زیستگاه های طبیعی ، نسل آنها در خطر انقراض قرار دارد . کشور چین با یک برنامه ریزی طولانی مدت اقدام به پرورش و رها سازی اینگونه ماهی کرده است تا آنها را از خطر انقراض نجات دهد .

در تاریخ دوازدهم ماه آوریل برابر با بیست و سوم فروردین ماه سال جاری در مجموع سه هزار ماهی خاویاری چینی توسط موسسه تحقیقات ماهیان خاویاری چینی (Chinese Sturgeon Research Institute) تحت نظر شرکت China Three Gorges Corporation در سطح بالایی در چین تولید شده و در آب های رودخانه  یانگ تسه (Yangtze River) در بخش پارک Yanzhi در شهر Yichang مرکز استان هوبئی (Hubei Province) چین رها شدند .

قابل ذکر است که ماهیان خاویاری چینی با نام مستعار پانداهای آبزی (aquatic pandas) به عنوان یک موجود وحشی در لیست جانوران تحت حفاظت مراکز حفاظتی قرار دارد . محققان موسسه تحقیقات ماهیان خاویاری چینی در بارور کردن مصنوعی و تخم ریزی اینگونه ماهیان در سال 2009 موفق بوده اند. از آن زمان پرورش اینگونه ماهیان خاویاری چینی ادامه داشته و ماهی بزرگ شده ر ا در رودخانه رها می سازند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا