استاد دانشگاه آزاد در جمع یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

پایگاه تامسون رویترز یکی از معتبرترین مراجع علمی برای ارزیابی محققان و مجلات تحقیقاتی بین المللی است که هر ساله فهرستی از برترین دانشمندان جهان را پس از ارزیابی های تخصصی منتشر می کند.
دکتر توفیق الهویرنلو به دلیل بیشترین ارجاعات به بیشترین تعداد مقالات و همچنین فاکتورهای اختصاصی مربوط به مجلات علمی از سوی سایت تامسون رویترز به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شد.
الهویرنلو در این خصوص گفت: در این ارزیابی که از سوی سایت تامسون رویترز صورت گرفته، از بین همه محققان جهان در تمامی رشته ها جزو یک درصد آنها قرار گرفته ام؛ همچنین بر اساس پردازش های مختلفی که انجام شده از کشور ایران ٢٠٧ نفر در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: توزیع دانشمندان برتر در رشته های مختلف یکسان نیست و سهم حوزه ریاضیات، پنج درصد از دانشمندان است که من از دانشگاه آزاد در حوزه ریاضیات تنها منتخب بوده ام.
الهویرنلو علاوه بر انتشار بیش از ١٨٠ مقاله در مجلات بین المللی، مؤلف ٩ کتاب برای دوره های ارشد و دکتری است. وی از سال ٢٠١٢ در زمینه کاری معادلات دیفرانسیل فازی از نظر پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس SCOPUS داری رتبه اول جهان است.
این دانشمند برتر در زمان حاضر، سردبیر سه مجله بین المللی معتبر و عضو هیات تحریریه بیش از ١٠ مجله بین المللی ISI است.