چه کسانی مسافران SpaceX خواهند بود؟

در گزارش اخیر سیناپرس، به پروژه جاه طلبانه ایلان ماسک برای اعزام دو گردشگر به دور ماه پرداختیم؛ پروژه ای که سر و صداهای زیادی در جهان ایجاد کرده است.

ایلان ماسک تاکنون هیچ نشانه یا سرنخی در مورد افراد منتخب برای انجام این مأموریت ارائه نکرده و تنها به این نکته بسنده کرده است که آنها همدیگر را می شناسند.

در ادامه قصد داریم برخی نامزدهای احتمالی این مأموریت را بیشتر بشناسیم:

ریچارد برانسون

بله، قطعا نام ریچارد برانسون با برنامه اختصاصی پرواز فضایی ویرجین گالاکتیک می تواند یکی از گزینه های مدنظر ماسک باشد. این پروژه برنامه ای برای سفر به ماه ندارد، بنابراین برانسون و ماسک در رقابت مستقیم با یکدیگر نیستند.

برانسون از جسارت و شجاعت کافی برای سفر به ماه برخوردار است؛ بنابراین می توان نام وی را در فهرست مسافران احتمالی پرواز اسپیس ایکس قرار داد.

جیمز کامرون

کارگردان فیلم تایتانیک هم یکی دیگر از نامزدهای احتمالی این سفر عنوان می شود. کامرون یکی از علاقه مندان فضا محسوب می شود. گفته می شود که وی سال 2011 بیش از 100 میلیون دلار برای انجام یک سفر به دور ماه به شرکت خصوصی Space Adventures پرداخت کرد. اکنون احتمالا این شانس نصیب کامرون شده تا سفر رویایی خود را با اسپیس ایکس تجربه کند.

سفر به عمق ماریانا ترنچ (Mariana Trench) – عمیق ترین درازگودال جهان – در سال 2012 و شکستن رکورد جهانی شیرجه انفرادی به عمق، از جمله مهمترین ماجراجویی های علمی کامرون محسوب می شود.

میلیاردرهای تصادفی

هزینه چنین سفری بسیار سنگین است؛ بنابراین جای تعجب نیست اگر نام یک زوج میلیاردر یا مدیران عامل شرکت های بین المللی در بین مسافران این پرواز دیده شود.

ناسا

اگرچه ماسک عنوان کرده که دو مسافر این پرواز، افراد معمولی (نه وابسته به یک سازمان) هستند، اما این احتمال وجود دارد که فضانوردان ناسا جزو نخستین مسافران پرواز اسپیس ایکس باشند.

به گفته ماسک، اگر ناسا علاقه مند باشد که نخستین پرواز با موشک فالکون و کپسول دراگون به دور ماه را به نام خود ثبت کند، شرکت اسپیس ایکس هیچ مخالفتی با این مسأله نخواهد داشت. همکاری های گسترده این آژانس فضایی بویژه سرمایه گذاری ناسا (سال 2002) در اسپیس ایکس که کمک زیادی به توسعه برنامه فضایی این شرکت کرده است، از این طریق تاحدودی جبران خواهد شد.

سرگئی برین

بنیانگذار گوگل هم یکی دیگر از گزینه های مناسب برای سفر به دور ماه است. برین برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به همراه شرکت Space Adventures ثبت نام کرده، اما تاکنون موفق به انجام این سفر نشده است.

وی یکی از افراد دخیل در رقابت Google Lunar X Prize برای توسعه برنامه فضایی به ماه است؛ جایزه 20 میلیون دلاری این رقابت به نخستین شرکت خصوصی که موفق به پرواز و فرود یک فضاپیما بر سطح ماه و انجام برخی فعالیت ها بشود، تعلق می گیرد.

یک خانم

تنها افرادی که موفق به سفر یا گام نهادن بر سطح ماه شده اند، مرد هستند؛ اکنون زمان آن رسیده که نام یک زن نیز در این فهرست ثبت شود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا