مسوولیت بیش از 15 درصد شرکت های دانش بنیان برعهده بانوان است

سورنا ستاری امروز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به حضور فعال بانوان در شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امیدواریم این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به این که بیش از 50 درصد از دانشجویان دانشگاه های کشور را بانوان تشکیل می دهند، اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان پایه دانش و اشتغال را فراهم می آورند که امیدواریم بانوان این سنگر را فتح و حضور موثرتری در آن داشته باشند.وی با بیان این که جسارت و جرات بانوان برای حضور در محیط های اقتصادی بیرون از خانه قابل تقدیر است، گفت: یکی از وظایف این مجموعه حمایت از استعدادهایی است که نمی توانند در عرصه های اقتصادی حضور موثر داشته باشند.

وی ضمن آمادگی این مجموعه از حمایت و پشتیبانی فعالیت های این قشر در جامعه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی کامل برای حمایت از دستاوردهای بانوان در حوزه های مختلف از جمله پژوهشی و تحقیقاتی دارد.

وی با اشاره به حضور موثر بانوان در عرصه های علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور گفت: اعطای جایزه یونسکو به بانوی ایرانی از جمله این موارد است و در تلاش هستیم اعطای جوایز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی به بانوان افزایش یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا