نشست جهانی اقیانوس برگزار شد

نگاه انتقادی به موضوع حیاتی "اقتصاد پایدار اقیانوس ها"، بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه سرمایه گذاری بخش خصوصی، سرمایه گذاری پایدار در اقیانوس ها، محورهای اصلی World Ocean 2017 را تشکیل می دادند.

گذار از یک اقتصاد متداول به سمت یک اقتصاد "آبی" یا پایدار در اقیانوس، می تواند فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری قابل توجهی را فراهم کند.

اما مرحله جدید و فشرده ای از فعالیت های اقتصادی در اقیانوس ها در راه است، اما دانشمندان هشدار می دهند که دریاها و اقیانوس ها با فشار بی سابقه ای از سوی انسان مواجه شده اند و درصورت بی توجهی به این موضوع، زمان برای نجات اقیانوس ها به سرعت از دست می رود.

ایده اقتصاد آبی (blue economy) پیش از برقراری کامل، در معرض خطر قرار دارد، چراکه هنوز شکاف بین دو موضوع اساسی اقتصاد اقیانوس ها و سلامت ها اقیانوس ها برطرف نشده است.

محورهای نشست:

سرمایه گذاری در اقتصاد اقیانوس ها

چارچوب سرمایه گذاری

قوانین سرمایه گذاری برای اقتصاد اقیانوس ها

چین و اقتصاد اقیانوس ها

تحقق پتانسیل های سرمایه گذاری در اقیانوس ها

چالش ها و خطرات سرمایه گذاری در اقتصاد اقیانوس ها

آلودگی و پلاستیک های شناور در دریاها و اقیانوس ها

سخنرانان اصلی:

پیتر تامسون، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یوسف کالا، معاون رئیس جمهور اندونزی، آنا پائولا ویتورینو، وزیر دریاها پرتغال، کارمنو ولا، کمیسیون اروپا، کیتاک لیم، سازمان بین المللی دریایی

تعداد شرکت کنندگان:

بالغ بر 360 شرکت کننده از 36 کشور جهان – از جمله مقامات دولتی، مسئولان سازمان های مردم نهاد (NGO) و بنیادها، فعالان صنایع مرتبط – در چهارمین نشست بین المللی اقیانوس حضور داشتند که بیشترین تعداد شرکت کنندگان مربوط به اروپا (37%)، آمریکای شمالی (31%) و آسیا- اقیانوسیه (10%) بود. طی سه روز برگزاری این نشست 112 سخنرانی ارائه شدند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا