مرکز وب پژوهی در کشور ایجاد می شود

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس نخستین کنفرانس بین الملی  وب پژوهی و رییس دانشگاه علم و فرهنگ در نشست خبری صبح امروز گفت: هم اکنون دانشگاه علم وفرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی رتبه نخست دانشگاه های غیر دولتی را به خود اختصاص داده و وظیفه سنگین آموزش بیش از 7 هزار دانشجو را بر عهده دارد؛ دانشگاهی که در آن پژوهش با وزن مساوی در حال انجام است. وی افزود: فارغ التحصیلان علم و فرهنگ علاوه بر برخورداری از مدارج علمی در زمینه پژوهش کاربردی نیز فعالیت دارند.

وی اظهار کرد:هم اکنون بیش از 60 درصد دانشجویان این دانشگاه بلافاصله مشغول کار می شوند و به جمع فارغ التحصیلان بیکار نمی پیوندند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به اهمیت مساله وب در کشور اشاره کرد و گفت: امروزه نه تنها کشور ما بلکه تمامی کشورها درگیر مساله وب هستند. همه مردم با وب( به عنوان یک کانال رسانه ای فراگیر) سرو کار دارند. ما نیز باید بر اساس اصول و چارچوب فرهنگی، استفاده درستی از وب داشته باشیم و در مسیر علمی پژوهشی ابعاد مختلف موضوع وب را مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: مساله برگزاری کنفرانس وب پژوهی بنابر نیاز کشور،سال گذشته در کشور احساس شد و در نهایت با مساعدت و همکاری وزارت ارتباطات و این دانشگاه کارگروه های عملی مختلفی برای برپایی نخستین کنفرانس بین المللی وب پژوهی تشکیل شد. این کنفرانس به امید خدا 26-27 فروردین امسال با حضور جمعی از مسوولان و فرهیختگان داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی به راه اندازی مرکزی با عنوان وب پژوهی اشاره کرد و گفت: هم اکنون مقدمات راه اندازی این مرکز فراهم شده و در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد؛ این مرکز می تواند حلقه واسطی بین اساتید و دانشجویان علاقمند به حوزه وب ایران با سایر کشورها باشد.

ایمانی تصریح کرد: همچنین قرار است امسال نخستین نشریه ای با عنوان وب  و وب پژوهی از طریق این دانشگاه منتشر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا