جایزه یک عمر دستاورد علمی ASLO اهدا شد

انجمن لیمنولوژی و اقیانوس شناسی (ASLO)

انجمن لیمنولوژی و اقیانوس شناسی سال 1948 با هدف تحقیقات در حوزه علوم دریایی و اقیانوس شناسی تأسیس شد. بالغ بر 4 هزار پژوهشگر و محقق از 60 کشور جهان درASLO عضویت دارند. این انجمن، بزرگترین جامعه علمی بین المللی است که به تحقیقات و پژوهش در هر دو حوزه لیمنولوژی (اکولوژی آب های شیرین) و اقیانوس شناسی می پردازد.

ارتقاء آموزش و افزایش آگاهی عمومی درخصوص منابع دریایی، نظارت علمی و حمایت از تحقیقات منابع آبزی، دریایی واقیانوس شناسی، از محورهای اصلی فعالیت های ASLO عنوان شده است.

نشست علوم دریایی (ASLO 2017) با شعار "از کوه ها تا دریا"

 

نشست علوم آبزیان (ASLO 2017) از تاریخ 26 فوریه تا 3 مارس (8 تا 13 اسفند) با شعار "از کوه ها تا دریا" (From the Mountains to the Sea) در هونولولو، هاوایی برگزار شد.

بررسی وضعیت دریاچه ها، رودخانه ها، نهرها، سفره های آبی، تالابها، اقیانوس ها، مدیریت منابع در امتداد مرزهای طبیعی (کوه ها و دریاها)، از جمله محورهای اصلی این کنفرانس بودند.

جایزه یک عمر دستاورد علمی. ردفیلد

جایزه یک عمر دستاورد علمی ASLO، نخستین بار در سال 1994 اهدا شد. از سال 2004، به منظور گرامیداشت یاد آلفرد کلارنس ردفیلد، اقیانوس شناس آمریکایی که موفق به کشف نسبت اتمی بین نیتروژن، فسفر و کربن در پلانکتون های دریایی شد، این جایزه به نام جایزه یک عمر دستاورد علمی ای. سی. ردفیلد (A.C. Redfield) تغییر نام یافت.

پروفسور بو بارکر یورگنسن، استاد و رئیس مرکز ژئومیکروبیولوژی دانشگاه دانمارک

 

این جایزه هر ساله به دانشمندان و پژوهشگرانی که تحقیقات برجسته ای در حوزه لیمنولوژی، اقیانوس شناسی، آموزش و خدمات به جامعه انجام می دهند، اهدا می شود.

در آخرین روز برگزاری این نشست، جایزه یک عمر دستاورد علمی رد فیلد برای "تحقیقات پیشگامانه در حوزه اکولوژی میکروبی رسوبات دریایی" به پروفسور بو بارکر یورگنسن، استاد و رئیس مرکز ژئومیکروبیولوژی دانشگاه دانمارک اهدا شد.

در بیانیه ASLO آمده است: تحقیقات یورگنسن، به درک بهتر ما از اکولوژی و بیوشیمی میکروبی رسوبات دریایی کمک شایانی کرده است. تاکنون بیش از 32 هزار بار به تحقیقات این دانشمند ارجاع شده است. پژوهش ابتدایی یورگنسن درخصوص چرخه گوگرد در رسوبات دریایی (1977) و روش توسعه یافته توسط وی برای تعیین میزان کاهش سولفات باکتریایی در رسوبات دریایی، همچنان از سوی پژوهشگران جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: eurekalert

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا