بازار محصولات دانش‌بنیان داخلی با الزام‌های فرهنگی رونق می‌گیرد

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در بازدید نمایشگاه دستاوردهای فناورانه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فرهنگ‌سازی را یک ضرورت اصلی برای رونق بازار شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: بازار محصولات دانش‌بنیان داخلی نسبت به قبل بهتر شده است اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و الزام های فرهنگی باید رونق گیرد .

ستاری مصوبه  استفاده از محصولات داخلی و دانش بنیان را یک گام دیگر در مسیر فرهنگ‌سازی این ضرورت عنوان کرد و گفت: این مصوبه بر مبنای ضرورت خرید محصولات داخلی، با رویکردی فرهنگی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است و الزام ایجاد می کند که نیازهایشان را از محصولات داخلی تامین کنند. در این راستا همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های اجرایی امضا شده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی در صحنه اقتصادی کشور را نتیجه رشد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی و جهت‌گیری دانشگاه‌ها برای حرکت در این مسیر دانست و ابراز کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان با سرعت و شتاب نسبتا خویی در حال رشد هستند و در حال حاضر محصولات دانش بنیان حدود 30هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

توافق اجرای برنامه‌های مشترک حوزه علم و فناوری

در این جشنواره با هدف گسترش و ارتقای همکاری‌های علمی و فناوری و اجرای برنامه‌های مشترک توافق‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به امضا رسید که بر اساس این توافق‌نامه، برنامه‌های مشترک در حوزه ترویج، گفتمان‌سازی و توسعه فناوری‌های راهبردی و تعامل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز فراهم می‌شود.

در این توافق‌نامه و بر اساس برنامه  اقدام مشترک، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سامان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری زیرساخت‌ها، زمینه‌ها و برنامه‌ریزی لازم را برای راه‌اندازی مرکز نوآوری بسیج و استفاده از ظرفیت مبتکرین و مخترعین بسیجی سراسر کشور ایجاد می‌شود.

چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، از امروز با حضور 50 غرفه از شرکت‌های فناور دستاوردهای دانش‌بنیان این حوزه را در معرض دید مخاطبان قرار داده است.

در نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان دانشگاه 290 محصول از پژوهشگران بسیجی در این جشنواره به نمایش گذاشته شده است و همچنین در این جشنواره که تا فردا ادامه دارد تعدادی از محصولات پژوهشی و فناورانه رونمایی خواهد شد.

 

گزارش: ندا جوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا