ویتامین شیر از درد شیمی درمانی پیشگیری می کند

به گزارش مهر، در این مطالعه محققان تاثیر «نیکوتینامید ریبوزید» (NR) که نوعی ویتامین است را بر روی موش های ماده درمان شده با پاکلیتاکسل، داروی شیمی درمانی متداول برای درمان سرطان سینه و تخمدان، آزمایش کردند.

اگرچه شیمی درمانی موجب افزایش نرخ بقاء بعد از سرطان می شود، اما بسیاری از این داروها دارای عوارض جانبی تضعیف کننده ای هستند که کیفیت زندگی بیماران و بازماندگان سرطان را کاهش می دهد. بسیاری از داروهای ضدسرطان به سیستم عصبی آسیب زده و درد عصبی ایجاد می کنند.

مارتا همیتی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آیووا، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد NR می تواند احتمالا برای پیشگیری یا کاهش CIPN (نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی) استفاده شود و منجر به بهبود کیفیت زندگی و توانایی تحمل درمان بهتر و طولانی تری شود.»

نیکوتینامید ریبوزید موجب افزایش میزان متابولیت مهم سلولی موسوم به NAD (نیکوتین‌آمید آدنین دی‌نوکلئوتید) می شود. مطالعات حیوانی قبلی نشان داده اند که افزایش سطح NAD همراه با NR می تواند محافظی در مقابل انواع آسیب های عصبی باشد.

در مطالعه جدید مشخص شده است که مکمل NR موجب افزایش میزان NAD در خون موش ها تا حدود ۵۰ درصد شد. شیر بهترین منبع حاوی NR بشمار می رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا