مقاله محقق ایرانی در فهرست مقالات پراستناد 2016

امید رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا بر اعلام موسسه تامسون رویترز مقاله ارائه‌شده در مجله بین‌المللی علوم مهندسی جزو مقالات پر استناد (Highly Cited Papers) سال 2016 قرار گرفت.وی ادامه داد: برای انتخاب مقالات برتر در ابتدا پایگاه استنادی تامسون رویترز، مقالات منتشر شده در مجلات دنیا را در 22 رشته موضوعی قرار داده، سپس در هر سال مقالات را بر حسب تعداد استنادها مرتب‌سازی می‌کند. نهایتاً یک درصد مقالات برتر در هر یک از زمینه‌های پژوهشی انتخاب شده و به‌عنوان مقالات پراستناد که بالاترین میزان اثرگذاری در آن حوزه خاص را داشته‌اند، معرفی می‌شود.

دانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه زنجان، خاطرنشان کرد: این مقاله که در آوریل 2014 در International Journal of Engineering Science با ضریب تاثیر 3.165 منتشر شده، تاکنون بیش از 90 مرتبه توسط محققان مختلف مورد استناد قرار گرفته است.

وی در خصوص مقاله ارائه شده، اظهار کرد: در این پژوهش که در آزمایشگاه سازه‌های هوشمند و مواد پیشرفته دانشگاه زنجان به انجام رسیده، به مدل‌سازی رفتار ارتعاشی نانوساختارها با استفاده از تئوری غیرکلاسیک مکانیک محیط‌های پیوسته پرداخته شده است.

به گزارش ایسنا، در مراسم هفته پژوهش امسال از «امید رحمانی» به‌عنوان پژهشگر برتر استان در شاخه فنی و مهندسی تقدیر به عمل آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا