نخستین گوشی 4k جهان

حالا اما به نظر می‌رسد با معرفی گوشی جدید سونی در کنفرانس جهانی موبایل نمایشگرهای 4k وارد عرصه موبایل هم شده‌اند. اما سوال اساسی این است که آیا نیازی به چنین وضوحی در گوشی‌های هوشمند هست. موضوع مهم بعدی توانایی باطری‌ها برای روشن نگاه داشتن این صفحات نمایش است. همین حالا وضوح صفحات نمایش، انرژی مورد نیاز پردازنده‌ها و استفاده از اینترنت همراه باطری‌ گوش‌های هوشمند را بسیار زود به پایان می رساند. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سونی فکری به حال این مسئله کرده است یا نه.

به گزارش سیناپرس و به نقل از مهرنیوز؛ نخستین تلفن هوشمند دنیا با صفحه نمایش4K HDR رونمایی شد. وجود صفحه نمایش با وضوح 4K به این معناست که وضوح تصاویر آن چهار برابر بهتر از صفحات نمایش باکیفیت بالای فعلی است. سونی نخستین تلفن هوشمند با صفحه نمایش 4K را در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد.  همچنین این تلفن هوشمند دارای دوربین قدرتمند و توانایی دانلود فایل های مختلف با سرعت بالاست.

 

در همین راستا به نظر می رسد این شرکت مهم فناوری ژاپنی قصد دارد دوباره سهم و درآمد خود از بازار تلفن های هوشمند دنیا را باز پس گیرد. در هر حال این تلفن هوشمند Xperia XZ نام دارد و قراراست با اپل، سامسونگ و هواوی در بازار بزرگ موبایل رقابت کند. وجود صفحه نمایش با وضوح 4K در این تلفن هوشمند بدان معناست که وضوح تصاویر چهار برابر بهتر از صفحات نمایش باکیفیت بالای کنونی است.

 

همچنین Xperia XZ می تواند با سرعت یک گیگابایت در ثانیه انواع فایل ها را دانلود کند.  بنابراین تلفن هوشمند می تواند طی چند ثانیه یک فیلم کامل را دانلود کند.صفحه نمایش این دستگاه ۵.۵ اینچ است. دوربین جلویی دستگاه ۱۳ و دوربین پشتی آن ۱۹ مگاپیکسل هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا