لزوم توجه صنایع به انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش ایسنا، دکتر بازرگان روز یکشنبه، 8 اسفندماه در سمینار نقش خودروها در آلودگی‌های هوا که در دانشکده  مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، با تاکید بر لزوم همکاری‌های دوجانبه میان صنعت و دانشگاه در زمینه توسعه فناوری‌های نوین برای کاهش آلودگی هوا، افزود: فعالیت‌های دانش‌بنیانی که در این زمینه بومی‌سازی می‌شوند، توفیقات بیشتری برای کاهش آلودگی هوا داشته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برای کاهش آلایندگی‌های خودرو، اظهار کرد: ما در این زمینه گام‌های موثری برداشته‌ایم به‌گونه‌ای که به عنوان یکی از برجسته‌ترین مراکز علمی توانسته‌ایم گام‌های موثری برای کاهش آلایندگی خودرو برداریم.

بازرگان، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی و محصولات دانش‌بنیان را از جمله گام‌های موثر در این زمینه دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری شرکت‌های خودروساز بتوانند فناوری‌های تولیدشده را به صنعت تزریق کنند.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با طرح این سوال که آیا خودروهای هیبریدی واقعا آلایندگی‌های کمی دارند یا خیر و همچنین آیا انرژی‌های باد و خورشید می‌توانند برتری نسبت به سوخت‌های فسیلی داشته باشند، ادامه داد: علاوه بر این، این سوال مطرح است که میزان سمی بودن یا غیرسمی بودن خودروهای هیبریدی به چه میزان است.

وی تاکید کرد: به درستی نمی‌توان پاسخ منطقی به این پرسش‌ها ارائه داد و اصحاب صنعت باید موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر را در راس فعالیت‌های خود قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا