کشف عوامل خطر جدید برای اختلالات اضطراب

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، محققان دانشگاه ورتسبورگ در آلمان با مطالعه روی بیش از پنج هزار داوطلب و 500 بیمار مبتلا به اختلال ترس، موفق شدند یک مسیر ژنتیکی برای ابتلا به چنین بیماری هایی را بیابند.

این محققان دستکم چهار واریان ژن GLRB را به عنوان عوامل خطرساز برای ابتلا به اختلالات اضطراب و ترس مشخص کردند.
افراد بسیاری در سراسر جهان به اختلالات اضطراب و ترس مبتلا هستند. برخی افراد ترس شدیدی از عنکبوت یا اشیاء دیگر دارند و برخی در اتاق های کوچک یا گردهمایی های بزرگ، دچار تپش قلب و تنگی نفس می شوند. همچنین در برخی افراد مبتلا، حملات اضطراب بدون هیچ علت ظاهری رخ می دهد .
اختلالات اضطراب در بسیاری از افراد مبتلا اثرات مخربی بر زندگی روزمره آنها دارد؛ این افراد اغلب با مشکلاتی در محل کار خود مواجه می شوند و از تماس های اجتماعی کنار می کشند.
در حال حاضر، اختلالات اضطراب با دارو و رفتار درمانی درمان می شود. اکنون محققان می گویند، کشف واریان های مختلف ژن GLRB که با اختلال های اضطراب ارتباط دارد، می تواند به ابداع درمان های پیشرفته تر کمک کند. آنها در نظر دارند که با استفاده از یافته های این مطالعه درمان های شخصی جدیدی را برای اختلالات اضطراب طراحی کنند. این مطالعه که در مجله Molecular Psychiatry منتشر شده است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا