حلقه آتشین امروز در نیمکره جنوبی زمین

 به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ناسا، این خورشیدگرفتگی حلقوی در کشورهایی مانند شیلی و آنگولا که نزدیک به خط استوا هستند، قابل رویت خواهد بود.خوشید گرفتگی حلقوی، حاصل همان پدیده‌ای است که خورشیدگرفتگی کامل را ایجاد می‌کند؛ اما برخلاف خورشیدگرفتگی کامل، کسوف حلقوی زمانی اتفاق می‌افتد که فاصله ماه از زمین بسیار زیاد است و نمی‌تواند به ‌طور کامل جلوی نور خورشید را بگیرد. بدین ترتیب نور خورشید به‌صورت حلقه‌ای در اطراف ماه شبیه به یک حلقه آتش دیده می‌شود.

این خورشید گرفتگی حدود ساعت 9 و 10 دقیقه صبح به ساعت محلی برای مدت کوتاهی در آسمان جنوب شیلی دیده می‌شود و سپس به سمت آسمان آرژانتین می‌رود. در آرژانتین حدود 97 درصد از خورشید به مدت یک دقیقه توسط ماه پوشیده خواهد شد. پس از آن در جنوب اقیانوس آطلس و آفریقا این پدیده قابل مشاهده خواهد بود. در حدود ساعت 4 و 15 دقیقه عصر به وقت محلی و پیش از غروب خورشید، شهروندان زامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو نیز می‌توانند این پدیده جالب را به مدت یک و نیم دقیقه ببینند.
به گزارش ایرنا، آغاز گرفت امروز خورشید به وقت ایران ساعت 15:40 دقیقه است، اما هیچ یک از مراحل آن در کشورمان دیده نمی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا