درک اهمیت نیروی انسانی ازسوی جامعه مهم‌ترین دستاورد اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در «دومین همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی» که با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و 440 نفر از استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، با اشاره به حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از تحقق زیست بوم‌نوآوری و کارآفرینی، اظهار کرد: حرکت جدیدی در توجه به سرمایه‌های انسانی و درک اهمیت پژوهش آغاز شده است و معاونت علمی‌وفناوری و بنیاد ملی نخبگان در راستای استمرار این حرکت، از پژوهشگران و دانشگاهیان حمایت می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به نقش اقتصاد دانش‌بنیان در عبور کشور از اقتصاد نفتی، گفت: مهم‌ترین دستاورد اقتصاد دانش‌بنیان که با اجرایی‌شدن قانون حمایت از شرکت‌ها نتیجه‌بخش بود، گذار جامعه از فرهنگ اقتصاد نفتی و رسیدن جامعه به درک اهمیت نیروی انسانی تحصیل‌کرده و خلاق به عنوان ارزشمندترین سرمایه خود است.

تجلیل از یک استاد فرهیخته

گرامی‌داشت یک عمر آموزش و خدمت دکتر فرخ شادان با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، رییس سازمان انرژی اتمی و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخش دیگری از این همایش بود.

شادان، در حوزه فیزیولوژی پزشکی فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سال‌ها تدریس مفاهیم و نیز ترجمه کتاب‌های مرجع و شناخته‌شده در این حوزه اشاره کرد.

در دومین همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی، از 440 پژوهشگر برجسته و سرآمد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با شاخص H-index  برابر با 15 یا بالاتر تقدیر به عمل آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا