دوره ویژه دانشگاه واشنگتن برای مهارت‌ تشخیص اخبار کذب

به گزارش ایسنا به نقل از یو.هرالد، دانشگاه واشنگتن قصد دارد یک دوره‌ آموزشی سمینارمحور را برای دانشجویان خود آغاز نماید و هدف آن آموزش تفکر هوشمندانه و تحلیلگرانه برای تشخیص اخبار و اطلاعات کذب است.

دو نفر از اساتید این دانشگاه مسئول برگزاری این دوره هستند و نام جالب "مزخرفات در دوران اَبَرداده‌ها" را برای آن انتخاب کرده‌اند.

در پایگاه رسمی این درس که حدود یک ماه از شروع آن می‌گذرد، هدف این دوره پرورش دیدگاه کارشناسانه و فنی در بین افراد آکادمیک برای تشخیص اطلاعات معتبر و قابل استناد از موارد کذب در نظر گرفته شده است.

میزان استقبال از این پایگاه بسیار چشمگیر بوده است و فقط یک روز بعد از راه‌اندازی وبسایت حدود 20 هزار بازدیدکننده و چندین ایمیل دریافت کرده و چندین سفارش کتاب‌های مرتبط با دوره در آن ثبت شده است.

در این دوره دانشجویان در چهار سمینار آموزشی شرکت کرده که در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود و دانشجویان پس از شرکت در این دوره باید بتوانند اطلاعات و اخبار غیرمعتبر و دستکاری شده را به صورت فنی و دقیق تشخیص داده و بتوانند برای روش تشخیص خود توضیحات کامل و علمی ارائه دهند.

دکتر کارل برگستورم یکی از اساتید این دوره گفت: مفاهیم و اطلاعاتی که در این دوره به دانشجویان عرضه می‌شود بسیار مفید و قابل استفاده خواهد بود و من مطئنم که این دوره یکی از کاربردی‌ترین دوره‌های آموزشی دانشجویان در طول دوران تحصیل آنها خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا