تصویب سند ملی توسعه دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش ایسنا، سید مسلم موسوی مدیر کارگروه سیاستگذاری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این کارگروه، افزود: این سند ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با مشارکت بازیگران اصلی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در ستاد نقشه جامع علمی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و جهت ابلاغ به رییس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

وی ادامه داد: این سند، سندی مادر برای این حوزه محسوب می‌شود و ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر نقش اجرایی‌ سازی و بسترسازی جهت ایجاد هماهنگی میان کلیه ذی‌نفعان جهت پیاده‌سازی آن را بر عهده دارد.

موسوی ادامه داد: کارگروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی ستاد وظیفه تهیه برنامه عملیاتی و اجرایی‌سازی سند راهبردی را بر عهده دارد. هر یک از حوزه‌های مختلف در انرژی‌های تجدیدپذیر همچون بادی و خورشیدی برنامه عملیاتی مخصوص به خود را دارند و دارای اولویت‌های فناورانه در حوزه خود هستند که لازم است با جلب مشارکت سازمان‌های مختلف، بستری برای تهیه نقشه راه فناوری‌های مختلف در این حوزه تدوین شود.

وی همچنین بیان کرد: بنابراین تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی سازی سند توسعه دانش‌بنیان در این کارگروه ستاد شروع شده و همچنین به منظور یکپارچه سازی سند توسعه دانش‌بنیان مشغول گردآوری مطالعات پیشین انجام شده در کشور هستیم تا براساس داشته‌های قبلی و اطلاعات جدید این یکپارچه سازی را انجام دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا