کنگره پزشکی سوختگی در مشهد برگزار شد

رئیس کنگره سوختگی در این خصوص به خبرنگاران گفت: این کنگره با هدف ارائه تازه ترین یافته ها و روشهای درمان بیماران سوختگی با حضور متخصصان و کارشناسان این رشته به مدت دو روز برگزار می شود.

دکتر محمدحسن آموزگار افزود: از 166 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره 100 مقاله پذیرفته شد که 50 مورد آن در قالب سخنرانی و 50 مقاله در به صورت پوستر ارائه می گردد.
وی محورهای ششمین کنگره سوختگی را شامل درمان بیماران سوختگی حاد و مزمن، روشهای نوین جراحیهای ترمیمی در سوختگیهای سر و گردن، دست و پا، چشم، اطراف لب و دهان، درمانهای عوارض ناشی از سوختگی، تغذیه و مراقبتهای اولیه، پانسمانهای نوین و بانک پوست عنوان کرد.
این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی همچنین وضعیت درمان سوختگی را در ایران بسیار مناسب و پیشرفته توصیف و بیان کرد: هم اینک بهترین روشهای درمان سوختگی برای بیماران در ایران اعمال می شود و هیچگونه نیاز اعزام بیمار به خارج کشور در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: نتایج کنونی درمان سوختگی در 80 درصد بیماران عالی است و 20 درصد بقیه مربوط به سوختگیهای خیلی عمیق می باشد که با عوارض مختلفی همراه است.
دکتر آموزگار گفت: پیوند پوست برای اغلب بیماران سوختگی عمیق و درجه سه انجام می شود.
دبیر اجرایی ششمین کنگره کشوری سوختگی نیز گفت: این کنگره برای نخستین بار در مشهد با شعار 'یک کشور و یک درمان استاندارد سوختگی' برگزار می شود.
دکتر سیدحسن طاووسی افزود: هم اکنون درمانهای مختلفی و گاه توسط افراد غیر صاحبنظر برای بیماران سوختگی در کشور ارائه می شود بنابراین عملیاتی شدن درمان استاندارد برای مبتلایان به سوختگی در سراسر کشور ضروری است.
وی ادامه داد: بسیاری از عوارض ناشی از سوختگی به دلیل درمانهای نادرست ایجاد می شود. در این کنگره متخصصان و کارشناسان مرتبط با درمان سوختگی نظیر متخصصان پلاستیک و ترمیمی، جراحان عمومی، پزشکان متخصص طب اورژانس، متخصصان آی.سی.یو و پرستاری حضور دارند.
او گفت: در حاشیه کنگره نیز نمایشگاهی با حضور 12 شرکت داخلی و خارجی فعال در زمینه تولید تجهیزات و لوزام مورد نیاز درمان سوختگی برپا است.
ششمین کنگره کشوری سوختگی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن حمایت از بیماران سوختگی تا فردا در مشهد ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا