دوربین‌های جدید زندگی روزمره دلفین‌ها را ضبط می‌کنند

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این دوربین‌ها برای اولین بار امکان مشاهده زندگی آزادانه دلفین‌ها را فراهم کرده و با ضبط 535 دقیقه از زندگی روزمره این جانوران باهوش، بینش جدیدی را در مورد نحوه زندگی دلفین‌ها در اختیار محققان قرار داده‌اند.

محققان برای نصب 8 دوربین به بدن دلفین‌های ساکن در سواحل نیوزلند از ابزارهای مکنده‌ بی‌خطر استفاده کردند. طول عمر باتری این دوربین شش ساعت بود و به حافظه‌ای با ظرفیت بالا مجهز بودند.یکی از مهمترین چالش های نصب دوربین روی بدن دلفین‌ها سرعت بالای حرکت آنها است.
تحلیل فیلم‌های به دست آمده از دوربین‌ها رفتارهای ناشناخته اجتماعی‌ این جانوران از جمله ارتباط مادر و فرزند، نوازش یکدیگر با استفاده از باله‌ها و مخفی شدن در بین گیاهان دریایی را افشا کرد.
در جریان این تحقیقات، هیچ انسانی به محیط زیست دلفین‌ها نزدیک نشد و دوربین‌ها نیز آسیبی به سلامتی آن‌ها وارد نکردند. این تحقیقات شیوه کاملا جدیدی را برای تصویربرداری از حیات وحش و رفتارهای جانوران در اختیار محققان قرارداد که درنهایت موجب درک بهتر زندگی جانوران می‌شود.گزارش کامل این تحقیقات در نظریه Marine Biology منتشر کردند.