انسولین‌های تزریقی به خوراکی تبدیل می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی رفیعی تهرانی صبح امروز سه شنبه سوم اسفند ماه در آئین افتتاحیه دومین همایش خاورمیانه و هفتمین همایش ملی سامانه‌های نوین دارورسانی(ICRC) که توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته(هایتک) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی این است که بتوانیم داروهای جدیدی را به بازار عرضه کنیم هرچند که برخی از این داروها در مرحله تولید و برخی در حال تحقیق هستند.

وی افزود: داروهای جدید بیشتر در زمینه تولید ژن در بیماران سرطانی و بیماران قلبی و عروقی است، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا انسولین از روش تزریقی در بیماران به خوراکی تبدیل شود و داروهای نانوذراتی جایگزین داروهایی شوند که به خوبی جذب بدن نمی شوند.

رفیعی تهرانی گفت: امیدواریم تحقیقات در این زمینه و همچنین خروجی این همایش‌ها منجر به کار مفیدی برای مردم ایران و کار تحقیقی به سیستم عملی تبدیل شود تا بیماران بتوانند از دستاوردهای نوین استفاده کنند.

رییس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارورسانی ایران خاطرنشان کرد: در آینده ژن رسانی جای بسیاری از داروهای قلبی و عروقی، عفونی و آنتی بیوتیک‌ها را خواهد گرفت و بسیاری از داروهای کنونی جمع خواهند شد، حتی می‌توان این نوید را داد که طی 20 سال آینده دیابت درمان خواهد شد و دیگر ارثی و قابل انتقال نخواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا