آغاز رقابت های ملی کمیکار در بابلسر

 دبیر علمی یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار در حاشیه آغاز این دوره از رقابت ها به ایرنا گفت: تیم ها در این دوره از مسابقات از دانشگاهها ، موسسات آموزش عالی و مدارس سراسر کشور به صورت دانشجویی و دانش آموزی در چهار لیگ اصلی، آزاد، پوستر و ایده برتر به مدت 2 روز به رقابت می پردازند.

سید هاتف میرانی افزود: مسابقات کمیکار فعالیتی دانشجویی است که به منظور بهبود درک دانشجویان از دروس تئوری دانشگاهی به صورت تخصصی و با هدف پیدا کردن سوخت های سازگار با محیط زیست به عنوان سوخت جایگزین مناسب برای سوخت های فسیلی، هر ساله در سطح کشوری و جهانی در رشته شیمی برگزار می شود.
وی اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به بهبود سطح برگزاری مسابقات امکان حضور دانشجویان رشته های مهندسی برق و مکانیک نیز در این مسابقات افزوده شده و در نهایت کمیکار را به فعالیتی بین رشته ای تبدیل می کند.
وی دست یابی به راه حل هایی جهت بهره وری اجزای ماشین مانند سیستم های مکانیکی و الکترونیکی را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات کمیکار برشمرد.
او با بیان اینکه مسابقات کمیکار قبل از این در دانشگاههایی مانند تهران و اصفهان برگزار شده بود ؛ افزود: مسابقات کمیکار برای اولین بار در شمال کشور در دانشگاه مازندران برگزار می شود که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.
دبیر علمی یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار ، گفت : تعداد 11 نفر کمیته داوری دانشجویی و هشت نفر کمیته داوری اساتید دانشگاهها را در این دوره از مسابقات برعهده دارند.
وی بیان داشت: امسال به همت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان مازندران یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار ایران در دانشگاه مازندران آغاز شد و جوایز تیم های برگزیده شامل دو بخش دانشجویی و دانش آموزی بوده و تیم های منتخب لیگ اصلی به مسابقات جهانی سال 2017 اعزام می شوند.
یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، بنیاد نخبگان مازندران و دانشگاه مازندران امروز (سه شنبه) و فردا با حضور 33 تیم در پردیس دانشگاه مازندران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا