پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دنیا زیر یک سقف

نمایشگاه و کنفرانس بین المللی تجهیزات دفاعی و نظامی IDEX که به میزبانی شهر ابوظبی در کشور امارات متحده عربی برگزار شده است، امروز به طور رسمی به کار خود خاتمه می دهد.  در این نمایشگاه و کنفرانس بین المللی، بیش از 28 کشور از گوشه و کنار دنیا حضور داشته و به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در این حوزه پرداختند. این نمایشگاه از روز 19 فوریه برابر با یکم اسفند ماه آغاز به کار کرده و امروز بیست و سوم فوریه به طور رسمی به فعالیت خود خاتمه خواهد داد.

در این نمایشگاه و کنفرانس بین المللی، بیش از بیست و هشت کشور از گوشه و کنار دنیا حضور داشته و به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در این حوزه پرداختند.

این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی تجهیزات نظامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب شده و در آن انواع تجهیزات نظامی زمینی، دریایی و هوائی ارائه می شود. به گفته کارشناسان، نمایشگاه فوق فرصت ایده آلی برای برقراری تماس مستقیم بین دولت ها، شرکت های بازرگانی و صنایع این حوزه محسوب می شود. حامی مالی و اسپانسر اصلی این نمایشگاه، دولت امارات متحده عربی و به طور خاص شیخ خلیفه بن زائد آل نهیان، حاکم امارات و فرمانده کل نیروهای نظامی این کشور معرفی شده است.   

این نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی ابوظبی در مرکز این شهر برگزار شده و دارای مساحتی بالغ بر 133 هزار متر مربع است. در حاشیه این نمایشگاه، کنفرانسی رسمی با همین موضوع  برگزار شد که در آن نمایندگان کشورهای مختلف به بررسی و تبادل نظر درباره پیشرفته ترین فناوری های این حوزه پرداختند.از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه، برنامه ویژه دو روزه دفاع دریایی و همچنین ارائه طرح های استراتژی جدید دفاعی بود که با همکاری کشورهای مختلف انجام شد.

در این نمایشگاه، کشورهای استرالیا، اتریش، بلاروس، بلژیک، برزیل، چین، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، هلند، پاکستان،پرتقال، روسیه، اسلواکی،اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، اکراین و انگلستان حاضر بوده و به معرفی دستاوردهای جدید خود در حوزه تجهیزات نظامی – دفاعی پرداختند.

 

منبع: idexuae.ae

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا