کنفرانس خبری ناسا درباره فراخورشیدی ها

ناسا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است که در ساعت 1 بعدازظهر (به‌وقت شرقی ایالات‌متحده، 18 وقت جهانی و 21:30 به‌وقت رسمی ایران) روز چهارشنبه کنفرانسی خبری را برگزار خواهد کرد تا درباره کشف تازه‌ای از دنیای سیاره‌های فراخورشیدی با خبرنگاران و مردم صحبت کند.

جزییات این کشف که قرار است در این کنفرانس اعلام شود از سوی نشریه نیچر تا این تاریخ در قرنطینه خبری قرار دارد و به‌طور همزمان از سوی این نهاد اطلاع‌رسانی علمی منتشر می‌شود.

میهمانان این نشست خبری توماس زورباچن، یکی از مدیران بخش مأموریت‌های علمی ناسا در واشنگتن، میکاییل گیلون، ستاره‌شناس دانشگاه لیژ در بلژیک، شن کاری، مدیر تلسکوپ فضایی اسپتزر در کلتک، نیکول لویئز ستاره‌شناس موسسه تلسکوپ فضایی هابل در بالتیمور و سارا سیگر، سیاره شناس برجسته و شکارچی نامدار فراخورشیدی ها است.

با توجه به این ترکیب میهمانان باید در انتظار خبری ویژه در زمینه جزییات رصد دنیاهای فراخورشیدی در طیف‌های مختلف و به‌طور خاص در رده فروسرخ داشته باشیم. بررسی‌های فروسرخ نه‌ تنها امکان تصویربرداری مستقیم، برای برخی از سیاره‌های فراخورشیدی را فراهم می‌آورد بلکه می‌تواند در کنار روش‌های دیگر (ازجمله روش عبور) و طیف‌سنجی‌های دقیق‌تر، درک بهتری از جریان‌های آب و هوایی در جو سیاره‌های فراخورشیدی را آشکار کند.

شما می‌توانید به‌طور مستقیم این کنفرانس مطبوعاتی را در وب‌سایت ناسا در این نشانی مشاهده کنید. گزارش این نشست پس از برگزاری آن از طریق سیناپرس منتشر خواهد شد.

پوریا ناظمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا