تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و ستاد گیاهان دارویی آذربایجان شرقی امضا شد

 این تفاهم نامه در پانزدهمین جلسه ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی استان آذربایجان شرقی که با حضور دکتر محسنی سرپرست سازمان جهاددانشگاهی و دکتر بهمن پاسبان اسلام دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی استان و سایر اعضای این ستاد در محل سازمان برگزار شد، به امضای دو طرف رسید.

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌ شرقی در این جلسه گفت: استفاده علمی از گیاهان دارویی و طب سنتی نیازمند آموزش‌های عملی است و تحصیلات آکادمیک در این حوزه در کشور ما به مرحله‌ عملی وارد نشده و تا زمانی که برندسازی و تجاری سازی در این عرصه صورت نگیرد، علم تئوری کمک زیادی به ماندگار و مفید بودن آن نخواهد کرد.

جعفر محسنی با بیان اینکه ایران، مرکز رشد گیاهان دارویی متنوع است،اظهار کرد: تاکنون فعالیت مدون و قابل توجهی به منظور برندسازی و صادر کردن گیاهان دارویی کشور انجام نشده و تنها به اطلاعات کم که خانواده‌ها نیز از ابتدا با آن آشنا بودند، اکتفا شده است.

وی با اشاره به سوابق سازمان جهاددانشگاهی استان در حوزه های مختلف گفت: این سازمان دارای سه ساختار پژوهشی، فرهنگی و آموزشی و پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی در قالب گروه های مختلف پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی درمانی مانند مرکز درمان ناباروری و در حوزه فنی مرکز فناوری انرژی‌های نو فعالیت می‌کنند که نیروگاه‌های پرتابل خورشیدی از دستاوردهای سازمان جهاددانشگاهی استان است که سبب برق‌رسانی به مناطق عشایرنشین در سطح کشور شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: سازمان جهاددانشگاهی در مرکز استان، دارای مراکز آموزشی متعدد در سطح تبریز و شهرستان های اهر، میانه و مرند به ارایه خدمات آموزشی در حوزه عمومی و تخصصی به شهروندان مشغول هستند.

در ادامه بهمن پاسبان اسلام دبیر شبکه‌ توسعه فناوری گیاهان دارویی دارویی و طب سنتی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید از طرح‌ها و ایده‌هایی که بتوان به مرحله‌ عملی رساند و تجاری‌سازی کرد، حمایت‌های لازم انجام شود.

همچنین در پایان جلسه نیز تفاهم نامه همکاری مشترک در امور پژوهشی، فناورانه و آموزشی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی بین سازمان جهاددانشگاهی استان و ستاد گیاهان داروی و طب سنتی استان بین دو طرف امضا و تبادل شد و اعضای ستاد از بخش های مختلف آموزشی و درمانی جهاددانشگاهی بازدید کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا