طرحهای برگزیده جشنواره خوارزمی اجرایی می شوند

دکتر فتح الله مضطر زاده در گفتگو با مهر،در خصوص اجرایی شدن طرح های برگزیده جشنواره خوارزمی اظهار داشت: در دوسال گذشته تفاهم نامه ای  برای حمایت از طرح های برگزیده جشنواره خوارزمی منعقد شد که در همان راستا، انجمنی از کسانی  که جوایز را برده اند تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در این انجمن برای طرح هایی که تا کنون موفق به اخذ جایزه جشنواره خوارزمی  و تصویب شده اند برنامه ریزی می کنیم تا در نهایت به تولید و مرحله اجرایی برسند.

مضطر زاده با تاکید بر اینکه همچنین دبیرخانه ای در سازمان پژوهش ها برای بررسی طرح ها تشکیل شده است، عنوان کرد: این دبیرخانه کار خود را آغاز کرده است و طرح های برگزیده را مورد بررسی قرار می دهد و بعد از آن پروژه به سمت اجرایی شدن می رود تا به تولید انبوه برسد.به گفته وی، البته تولیدات این طرح ها در قالب شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران خاطر نشان کرد: تا کنون که سی سال از برگزاری جشنواره خوارزمی می گذرد و هزاران طرح موفق به اخذ این جایزه شدند؛ اکنون این دبیرخانه و انجمن می تواند گامی در راستای اجرایی شدن این طرح ها و پروژه ها باشد.وی افزود: البته برخی از این طرح ها مورد حمایت قرار گرفته اند و به مرحله تولید رسیده اند.

وی تاکید کرد: این جشنواره تعاملات بین محققان ایرانی و خارجی را افزایش می دهد و بدین واسطه می توانیم کار تحقیق مشترک را در آینده انجام دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا