پنجمین همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت در خراسان‌ جنوبی

به گزارش ایسنا، طوبی کاظمی در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: این دانشگاه نزدیک 3000 دانشجو، 210 نفر عضو هیات علمی و 51 رشته دارد.وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی معاونت تحقیقات و فناوری در حوزه‌های امور پژوهشی، واحد اطلاع رسانی و واحد فناوری سلامت فعالیت دارد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: این دانشگاه کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تحقیقات دانشجویی دارد که در آن توسط دانشجویان گردهمایی‌هایی پیرامون فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌شود.

کاظمی یادآور شد: همچنین کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امکان دسترسی دانشجویان به کتب به صورت الکترونیک را فراهم می‌آورد.وی اضافه کرد: مهم‌ترین دستاورد آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه عضویت در شبکه جامع آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات کشور است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری پنجمین همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت با محوریت سلامت سالمندان در بیرجند خبرداد و گفت: این همایش 3 تا 5 اسفند ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: در این همایش افراد از مناطق مختلف کشور دور هم جمع می‌شوند که امسال سلامت سالمندان در نظر گرفته شده است.وی با اشاره به اینکه از سال 91 به این همایش‌ها محور داده شده است، ادامه داد: در سال اول با محور تصلب شرایین، سال دوم با عنوان سبک زندگی سالم، سال سوم با عنوان مراقبت‌های نوین و امسال با محوریت سلامت سالمندان برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: امیدواریم این همایش بتواند دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت سالمندان داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا