مسابقه نجات تخم‌مرغ برگزار می شود

 این مسابقه برای ایجاد یک چالش جهت فعال‌سازی قوه خلاقیت دانشجویان و همچنین ایجاد فضایی برای گسترش مهارت‌های فعالیت گروهی و همکاری دانشجویان برگزار می‌شود. به‌صورت کلی مسابقات سازه‌های بازیابی (مسابقه نجات تخم‌مرغ نمونه‌ای ازاین‌گونه مسابقات می‌باشد) برای شبیه‌سازی سیستم های فرود سطح سیاره‌ای یا سیستم‌های بازیابی تدارکاتی است.

در این سری مسابقات ما در نظر داشته‌ایم که سیستم های فرود بر روی سیاره های دارای جو شبیه‌سازی شود ازاین‌رو سازه‌های شرکت کنندگان هم ازنظر آئرودینامیکی و هم از نظر دمپرهای مکانیکی مورد چالش و بررسی قرار می گیرند. در این سبک آیین نامه دست دانشجویان بازتر بوده و می توانند از هر دو سیستم های کاهش سرعت آئرودینامیکی و دمپرهای مکانیکی توأمان استفاده کنند که این امر هدف خلاقیت محور مسابقه را بهبود می‌بخشد.

این مسابقه یک رقابت طراحی مهندسی است که شرکت در آن برای همه دانشجویان آزاد است. هدف مسابقه کاملاً واضح و آشکار است، شما نیاز به سازه‌ای دارید که پس از سقوط و برخورد با زمین، تخم‌مرغ را سالم نگه دارد.

در انتهای مسابقه با توجه به امتیازبندی های تشریح شده در آیین نامه به دو تیم برتر به ترتیب مبلغ ۷۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان و به تیم برگزیده بخش خلاقیت مبلغ ۴۰۰ هزار تومان اعطا خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا