زمان طلایی برای تولیدکنندگان هندی محصولات الکترونیکی

آمریکا و چین اخیرا برسرمسائل نیمه رساناها درگیر بحث و مجادله شده‌اند و آمریکا چین را محکوم می‌کند که با دادن امتیازهای ناعادلانه به شرکتهای چینی تولیدکننده تراشه و کاهش قیمت این محصولات به طرز مصنوعی، صنعت را به بازی گرفته است.

درحالیکه به نظر می‌رسد چین بدون توجه به این مباحث به کار خود در توسعه صنعت خلاقانه نیمه‌رساناها ادامه می دهد، این مبارزه میان رهبران جهان، فرصتی برای سایر کشورها بوجود آورده است تا قدم پیش گذاشته و نیاز برای وجود شریکی متخصص در زمینه محصولات الکترونیکی را پاسخگو باشند.

در این میان دولت هند بودجه اتحادیه خود را گسترش داده است تا جاه‌طلبی کشورش را برای احیای بخش تولیدکننده محصولات الکترونیکی محقق سازد و همچنین برای سایر تولید کنندگان جای خالی شریکی برای صادرات جهانی را پر کند. به نظر می‌رسد سیاست‌های تجاری جهانی نیز به نفع هند درحال حرکت است. برای مثال دانلد ترامپ برای اینکه به وعده خود برای افزایش شغل در آمریکا جامه عمل بپوشاند لایحه‌ای را پیشنهاد کرده است که احتمالا قیمت شرکت های آی تی هندی را افزایش می دهد. این شرکتها در حدود 62 درصد درآمد خود را از آمریکا تامین می کند و عده زیادی از پرسنل خود را برای کار به آمریکا خواهند فرستاد.

برنامه کاهش مالیات بر درآمد قدرت خرید مصرف کنندگان را افزایش خواهد داد که موجب افزایش تقاضا برای طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی( ESDM ) ، هوافضا و فضای دفاعی خواهد شد.

فاکتورهای حیاتی دیگر برای کمک به رشد بخش های ESDMو هوافضا و فضای دفاعی، تولید مبتنی بر طراحی و یک اکوسیستم ESDM قوی هستند. دولت(هند) و صنعت باید توجه خود را بر کشور های ژاپن ، تایوان اسرائیل سنگاپور و آمریکا متمرکز سازند، ارتباط قویتر با این کشورها موجب ارتقا صنعت ESDM در هند خواهد شد.

به نظر می رسد شانس به هند روی آورده و پیشرفت های اخیر روحیه تولید کنندگان هندی را بالا برده است، اما تبدیل شدن به تولیدکننده جهانی محصولات الکترونیکی هنوز چشم اندازی دور از ذهن است.

 

Sagar Rawat  / دستیار سردبیر مجله Scigaette

مترجم: شیوا اسکندری

 

برای دسترسی به جدیدترین شماره Scigaette فایل پیوست را ملاحظه فرمائید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا