ثبت‌نام بیش از 100 اختراع برای عرضه در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر

 اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران ضمن اعلام این خبر گفت: فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر، نهم اسفندماه امسال برگزار می‌شود. به گفته وی، این برنامه ششمین رویداد در حوزه معارفه نوآوری است که توسط مرکز فن‌بازار ملی ایران و با هدف تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه به شیوه فروش، اعطای لیسانس و یا مشارکت در طرح، در حوزه‌های تخصصی و کاربردی مختلف برگزار می شود.

قنبرپور با اشاره به اینکه فستیوال‌های تخصصی نوآوری با هدف کمک به تعامل صاحبان نوآوری با صاحبان سرمایه و صنعتگران طرح‌ریزی شده است، تصریح کرد: در هر فستیوال نوآوری، طرح‌های نوآورانه در یک حوزه تخصصی-کاربردی فراخوان شده و بعد از ارزیابی طرح‌های منتخب به صورت ارائه حضوری و باقی طرح‌ها به صورت ارائه در کتابچه نوآوری برای مخاطبین ارائه می شود.

وی مخاطبین این رویداد را سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، صنعتگران و تولیدکنندگان در حوزه تخصصی برگزاری فستیوال که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآورانه هستند، دانست.

رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران توضیح داد: در واقع مرکز فن‌بازار ملی ایران به عنوان مرجع تبادلات فناوری کشور قصد دارد ضمن ایجاد فضای تعامل رودررو میان صاحبان طرح‌های نوآورانه و صنعتگران با استفاده از ظرفیت کارگزاران تبادل فناوری، به توسعه تجاری‌سازی دستاوردهای صاحبان نوآوری از یک سو و رقابت‌پذیری و رشد توانمندی رقابتی شرکت‌های تولیدی و صنعتی و ایجاد ارزش افزوده از دستاوردهای علمی/پژوهشی کمک کند.

قنبرپور افزود: فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر با محوریت طرح‌های نوآورانه بخش رنگ و رزین، لاستیک و پلاستیک،‌ روز دوشنبه، 9 اسفند 95 در تهران برگزار می‌شود.

 بازار دارایی فکری با انعقاد تفاهم‌نامه بین پارک فناوری پردیس و سازمان بورس و اوراق بهادار راه‌اندازی شده است که از طریق برگزاری فستیوال‌های اختراعات، تاکنون 8 معامله به ارزش 56 میلیارد ریال منعقد شده است.

 

 

گزارش:نداجوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا