حرکت بسوی نوآوری های نجات دهنده زندگی

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) سالانه بیش از 150 هزار کودک در سراسر جهان به سرطان مبتلا می شوند که از این میزان 35 هزار مورد مربوط به قاره اروپا است.

درحال حاضر سرطان کودکان و نوجوانان از بیماری های عفونی پیشی گرفته و به یکی از مهمترین علل مرگ و میر کودکان تبدیل شده است. گزارش IARC در سال 2015 نشان می دهد، تعداد موارد ابتلا به سرطان در کودکان زیر 14 سال از 165 هزار مورد به 215 هزار مورد افزایش یافته است و در بین نوجوانان 15 تا 19 سال نیز این آمار به 85 هزار مورد رسیده است.

سرطان کودکان و نوجوانان از بیماری های عفونی پیشی گرفته و به یکی از مهمترین علل مرگ و میر کودکان تبدیل شده است.

سازمان های فعال در حوزه سرطان کودکان

بیش از 1800 متخصص انکولوژی از 110 کشور جهان عضو انجمن بین المللی انکولوژی اطفال (SIOP) هستند و سازمان بین المللی سرطان کودکان (CCI)، به عنوان بزرگترین سازمان غیرانتفاعی برای سرطان کودکان بدنبال ارائه فرصت های برابر درمانی و افزایش نرخ نجات کودکان هستند.

با توسعه داروهای جدید و روش های درمانی نوآورانه، تعداد کودکان نجات یافته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در کشورهای بادرآمد بالا این میزان به 84 درصد رسیده است. حدود 80 درصد کودکان مبتلا به سرطان در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط زندگی می کنند. کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و بخش هایی از شرق و جنوب اروپا هنوز به فرصت های برابر درمانی دسترسی ندارند.

اهداف نامگذاری روز جهانی سرطان کودکان

از مهمترین اهداف نامگذاری 15 فوریه به نام روز جهانی سرطان کودکان، هدفمند کردن تلاش ها در سطح جهان برای تشخیص، درمان، مراقبت های تسکین درد و دسترسی به تمامی امکانات مورد نیاز برای نجات جان کودکان مبتلا به سرطان است.

سازمان بین المللی سرطان کودکان (CCI)، نهادی است که از انجمن های حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنان در سراسر جهان پشتیبانی کرده و درحال راه اندازی کمپین جهانی با این شعار است که "هر کودک مبتلا به سرطان سزاوار دریافت بهترین مراقبت های پزشکی و روانی، بدون توجه به منطقه محل سکونت، نژاد، وضعیت مالی یا طبقه اجتماعی است." ایجاد یک چارچوب حمایتی قوی برای نجات یافتگان و حمایت از خانواده های آنان، از دیگر برنامه های آتی این نهاد بین المللی است.

انجمن اروپایی انکولوژی اطفال (SIOPE) چشم اندازی را مدنظر دارد که بر اساس آن، در آینده هیچ کودک مبتلا به سرطان در هیچ نقطه از جهان، نباید در دسترسی به بهترین امکانات درمانی دچار مشکل باشد؛ نرخ درمان انواع سرطان باید به سرعت رشد کند؛ تمامی کودکان نجات یافته بتوانند از زندگی بدون درد و رنج (ناشی از عوارض جانبی درمان) لذت ببرند.

این اهداف فقط یک چشم انداز نیست، بلکه با مشارکت والدین، بیماران و نجات یافتگان، SIOPE بدنبال تعریف یک طرح استراتیک تحت عنوان "طرح اروپایی سرطان برای کودکان و نوجوانان" و تلاش برای تحقق این اهداف است.

هدف گذاری SIOPE در سال 2017، "توسعه داروهای جدید برای درمان سرطان کودکان – حرکت بسوی نوآوری های نجات دهنده زندگی" عنوان شده است. این انجمن قصد دارد در نشست 7 مارس پارلمان اروپا، سیاست گذاران اروپایی را متقاعد کند تا در مسیر دستیابی به 7 هدف اصلی برای توسعه داروهای نوآورانه درمان سرطان کودکان با آنها همکاری کند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منابع: ecco / webnewswire / internationalchildhoodcancerday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا