اپل به دنبال مبارزه با اخبار جعلی است

به گزارش تک شات،اخبار جعلی موضوعی است که از چند وقت پیش فیسبوک را در گیر کرده و این شبکه اجتماعی بارها به خاطر انتشار اخبار غیر معتبر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد پیش از اینکه در این زمینه به سوژه رسانه‌های تبدیل شود، پیش قدم شود.

همان طور که میدانید اپل در دستگاه‌های تولیدی خود اپلیکیشنی به نام News دارد و اکنون مدیر ارشد اینترنت این شرکت یعنی ادی کیو در مصاحبه جدید خود اعلام کرده که اپل قصد دارد با جدیت تمام به مبارزه با انتشار اخبار جعلی برود.

ادی کیو در این مصاحبه گفته است: "ما قصد داشتیم اپلیکیشن Apple News را در اختیار تمامی کاربران قرار دهیم. اما اکنون می‌خواهیم تمامی خبرها رو به صورت دقیق بررسی کنیم و مطمئن شویم که منبع این خبرها قانونی است. اخبار و پوشش طیف گسترده از اخبار واقعی اکنون برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در حال انجام فعالیت‌های مختلفی در اپلیکیشن Apple News هستیم و موضوعات زیادی در این زمینه آموخته‌ایم و قصد داریم به عنوان یک صنعت، این اطلاعات را به اشتراک بگذاریم و آنها را بهبود بخشیم.

کیو هم چنین اضافه کرده از آنجایی که امروزه بخش عمده‌ای از اخبار در اپلیکیش ها و دستگاه‌های هوشمند خوانده می‌شوند، اپل احساس می‌کند که برای مطمئن شدن از معتبر بودن این اخبار، وظیفه مهمی دارد. اما این شرکت توضیحی درباره روش‌هایی که به این منظور بکار خواهد بست، ارایه نکرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا