تصاویر هنری از پژوهش های علمی

دانشمندان و محققان در حالی که به کاوش و تحقیقات خود می پردازند تصاویر شگفت انگیزی بخش هایی از این پژوهش ها تهیه می کنند. در حقیقت دنیای پژوهش های علمی و آزمایش های تجربی همواره تصاویری بی نظیر و دریچه ای متفاوت از اشکال و رنگ ها را در برابر دانشمندان قرار می دهد، تصاویری که شاید در زندگی روزمره کمتر با آن ها رو به رو می شویم.

موسسه والتر و الیز  به طور سالانه اقدام به برگزاری مسابقه ای با عنوان تصاویر علمی – هنری می کند. این موسسه قدیمی ترین مرکز پژوهش های پزشکی در استرالیا محسوب شده و همه ساله میزبان تعداد زیادی از پژوهشگران بین المللی از گوشه و کنار جهان است.

برخی از این تصاویر تنها زیر میکروسکوپ های قدرتمند دیده می شوند. در این گزارش به بررسی برخی از هنری ترین و زیباترین تصاویر مربوط به پژوهش های علمی  در گوشه و کنار جهان می پردازیم که توسط موسسه والترز والیز در سال های گذشته انتخاب شده اند. موسسه والتر و الیز  به طور سالانه اقدام به برگزاری مسابقه ای با عنوان تصاویر علمی – هنری می کند. این موسسه با نام کامل Walter and Eliza Hall Institute of Medical Research ، قدیمی ترین مرکز پژوهش های پزشکی در استرالیا محسوب شده و همه ساله میزبان تعداد زیادی از پژوهشگران بین المللی از گوشه و کنار جهان است. از جمله اصلی ترین اهداف این موسسه، یافتن روش های درمانی جدید برای برخی بیماری ها از قبیل انواع بیماری های خود ایمنی، هپاتیت، ایدز، مالاریا و .. است. این موسسه در سال 1915 تاسیس شده و در سطح جهان شناخته شده است. در این گزارش، در ذیل هر تصویر، توضیحات مرتبط با آن ارائه شده است.

 

منبع: abc.net

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا