سهم 500 میلیون دلاری زیست فناوری ایران در بازارهای جهانی

دکترسیروس زینلی با بیان اینکه زیست فناوری درعرصه پزشکی، کشاورزی، محیط زیست و صنعت دارای کاربردهای فراوان است افزود: زیست فناوری به معنای دستکاری و تغییرات ژنتیکی است به گونه ای که قابلیت خاصی ایجاد کند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال برای تهیه نیم گرم هورمون رشد باید هزاران مغز را شکافت و هورمون را استخراج کرد، اما زیست فناوری این امکان را به وجود آورده است تا بتوان به روش آزمایشگاهی داروی هورمون رشد را تولید کرد، در واقع این علم برای سلامتی، تامین غذا، حفظ محیط زیست مفید فایده است و معمولا در ردیف پنج اولویت اول کشورها قرار می گیرد.

عضو هیات علمی انستیتوپاستور ایران ضمن تاکید براینکه درتلاش هستیم با توسعه صادرات و تامین نیازهای داخلی کشور بتوانیم سهم ایران را از بازارهای جهانی در زمینه فرآورده های زیست فناوری افزایش دهیم بیان کرد: فعالیت دراین امر به گونه ای است که در سال 1404 سهم ایران را به 3 درصد جهانی برسانیم، اکنون سهم ایران در بازارهای جهانی حدود 500 میلیون دلار در سال است.

وی ادامه داد: سومین جشنواره زیست فناوری ایران که از 31 اردیبهشت تا 2 خرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران وهمزمان با نهمین همایش ملی زیست فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود،این جشنواره به سفارش ستاد توسعه زیست فناوری کشور و به همت انجمن بیوتکنولوژی ایران برگزار می شود و برنامه های متنوعی برای آن تدارک دیده شده است.
زینلی با اشاره به اینکه شرکت های متنوعی دراین جشنواره حضورخواهند داشت،یادآورشد: شرکت های حاضر توان زیست فناوری خود را درعرصه های مختلف به نمایش خواهند گذاشت.سومین جشنواره و همایش زیست فناوری ایران امسال با شعار 'زیست فناوری : امنیت غذایی، سلامت ، محیط زیست و توسعه پایدار' برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا