حضور بیش از 200 دانشمند برتر ایرانی در شیراز

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب شریف در نشست خبری روز شنبه 23 بهمن ماه اظهار کرد: در راستای اجرای یکی از ماموریت‌های محوله، بنیاد نخبگان فارس و مرکز اطلاع‌رسانی جهان اسلامی برگزاری همایش هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور را برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است.

وی با یادآوری اینکه همایش گفته شده، روزهای 30 بهمن و اول اسفند برگزار می‌شود، گفت: در این همایش مسؤولانی از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و وزارت بهداشت حضور خواهند داشت.

شریف با اشاره به سه محور این همایش، گفت: جایگاه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در اکوسیستم تولید علم، فرصت‌ها و چالش‌های حوزه آموزش‌عالی و نقش دانشمندان برتر در ترویج دانشگاه‌های نسل سوم، محورهای اصلی این همایش علمی است.

وی با بیان این که یکی از نیازهای امروز ترویج و ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم است، ابراز امیدواری کرد که خروجی‌های این همایش در توسعه علم و رفع موانع موجود تاثیرگذار باشد.

شریف خاطرنشان کرد: دانشگاه نسل اول آموزش محور بود، اما در دانشگاه‌های نسل دوم علاوه بر تاکید بر آموزش، پژوهش مورد تاکید قرار دارد؛ پژوهش در این دانشگاه با میل به پیشرفت دانش دنبال می‌شود؛ در این دانشگاه‌ها اکتشاف مرزشکن علمی و چاپ مقالات معتبر رتبه‌بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم بعد از آموزش و پژوهش، بهره‌برداری از دانش هدف سوم است؛ این دانشگاه‌ها به‌عنوان گهواره فعالیت کارآفرینی جدید قلمداد می‌شوند.

شریف گفت: آموزش برای خلق دانشمندان آینده، متخصصان آموزش‌دیده علمی و کارآفرینان دنبال می‌شود؛ در دانشگاه‌ نسل سوم، تجاری‌سازی دانش را به‌عنوان فعالیت کانونی سوم خود در نظر می‌گیرند و بهره‌برداری از دانش به دانشگاه‌ها مشروعیت می‌بخشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: یک دانشگاه نسل سوم، به خلق ارزش از دانش که می‌آفریند، اجبار دارد. نقش دانشمندان برتر، در ترویج و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم بسیار کلیدی و تاثیرگذار است.

شریف تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نسل سوم پدیدآورنده کار هستند، نه جویای شغل.

رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: امروز اکثر دانشگاه‌های کشور دانشگاه‌های نسل دوم محسوب می‌شوند و حرکت‌هایی در بعضی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه شریف برای ایجاد دانشگاه نسل سوم شروع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا